Guldtänder??

Sv: Guldtänder??

det kan inte va så att hunden med tanke på åldern hade för dåliga tänder så husse fixade nya åt henne:angel: men guld är kanske onödigt:D

sålänge hunden inte lider är det väl OK..

tycker att det är 100 ggr värre med rysch och pysch och hundar som går på "promenad" sittandes i en väska.. :crazy:

En väktare i Örebro fick sin valp sönderbiten i ansiktet så det förstörde pulpan till den vuxna tanden. Så satt han framför tv o kolla påvetrinärerna så gav dom en ny tand till en leopard där i titan. Så han ringde dom som gjorde det jo det skulle inte vara några problem o försökringsbolaget skulle kunna betala en liten del men ändå gick det på runt 20.000:- som han skulle få betala själv. Han tyckte det vart för dyrt, Men hunden biter hårt ändå i dag så han har inga problem utan en hörntand + några mindre tänder bakom hörntanden.

sålänge hunden inte lider är det väl OK..

tycker att det är 100 ggr värre med rysch och pysch och hundar som går på "promenad" sittandes i en väska.. :crazy:

Håller med, hunden verkar ju inte lida av det, det är väl ändå det viktigaste? Det finns värre saker kan jag tycka..

Visst inte. Men varför jämföra så vitt skilda saker..Här har dom ju faktiskt gjort ett ingrepp på hunden ifråga för att kunna fästa på denna lilla "acsessoar". Trams.

Jag måste nog säga tvärtom, det är 110 gånger värre att göra ett ingrepp på hunden för att det är "en ball grej" än att ta på hunden ett strasshalsband eller en "snygg" (???) tröja.

Man ska aldrig sluta förvåna sig över alla sjuka saker människor kommer på.

Att mecka i hundens mun för att det "är en kul grej" är väl att gå mer än lite över gränsen???

TRAMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visst inte. Men varför jämföra så vitt skilda saker..Här har dom ju faktiskt gjort ett ingrepp på hunden ifråga för att kunna fästa på denna lilla "acsessoar". Trams.
och hur tror du hunden märker skillnad mellan att sövas för att ta bort tandsten eller sövas för att lägga ett lager guld på tanden? ingen skillnad, och hunden märker förmodligen ingen skillnad nu heller, förmodligen mindre då det spänner i tänderna efter att ha tagit bort tandsten..

Jag måste nog säga tvärtom, det är 110 gånger värre att göra ett ingrepp på hunden för att det är "en ball grej" än att ta på hunden ett strasshalsband eller en "snygg" (???) tröja.
min hund hatar halsband som fastnar i pälsen, dvs strass, nit, och annat lulllull, han har ett halvstryp (som inte stryper honom ett dugg) klätt med mjukt tyg, det är han skitnöjd med.. han hatar när man byter till nått "finare" eller försöker knyta på honom en röd rosett till jul, den kliar ju..

täcken är OK för min hund sålänge det är vanligt reflex, fleece eller vintertäcke (ser ut som ett hästtäcke fast mindre) all annat år fetbort, han glor på oss och hatar oss om vi ens provar något fjolligt på honom..

Jaha, då förtår jag :crazy:

Men du, vi kan ju ta dina erfarenheter från EN hund, och dra slutsatsen att alla Sveriges hundar tycker som honom:smirk:

Min hund blir glad när jagtar fram hennes täcke, då slipper hon frysa, och hon skiter fullständigt i vad hon har för halsband, så då tror jag nog att alla andra hundar tycker som henne..... :idea:

helt olika saker, täcke ute för att den fryser vs tyllkjol inomhus.. det är tyllhjolen jag räknar som onödigt tjaffs och det skadar hunden mer än att få guld lagt på en tand..

Är du fubick???
På vilket sätt skadar det hundn att ha en tyllkjol???
Jag tycker att det är för jävligt att göra ingrepp på en hund för ens höga nöjes skull.

Nu säger inte jag att jag är en förespråkare av tyllkjol på hundar, undrar om de som har det är idioter på riktigt, men om jag måste välja mellan pest eller kolera.....

Är du fubick???
På vilket sätt skadar det hundn att ha en tyllkjol???
Jag tycker att det är för jävligt att göra ingrepp på en hund för ens höga nöjes skull.

Nu säger inte jag att jag är en förespråkare av tyllkjol på hundar, undrar om de som har det är idioter på riktigt, men om jag måste välja mellan pest eller kolera.....
fubick? skällsord? värt en anmälan? googlade och visst, ett skällsord.. gillade INTE det.. :mad:

en tyllkjol kan hunden få skav av, det är extra tyngd och sitter åt runt magen på dem = obehag
varför den sitter åt är för att den ska sitte kvar givetvis..
en guldtand känner en hund inte av överhuvudtaget..

btw, är det inte för ens egna höga nöjes skull man ens ger liv åt hundar, för att dom ska få obehagliga vaccinationer, tänder som kliar och tillrättavisas när dom gör "fel" (kissar där dom vill, tuggar på vad dom vill, småbiter och låtsasbråkar med barn även fast dte är en del av deras natur, kolla på vargungar..)

och för att inte tala om hästeriet, för människan eget höga nöjes skull så klär vi på den sadel och träns, stänger in dom i hagar och rider runt på dem, och alltför ofta så passar inte sadeln och det skadar hästen, hur många hästar tror du det finns i % som går genom HELA LIVET helt utan skador orsakade av människan?
fy fan säger jag, och du är emot en guldtand på en hundsom hunden inte märker ett skit av och inte heller skadar den..

Senast ändrad av en moderator:

Min uppfödare har haft förgyllda hörntänder på två av sina hundar.
Hon uttrycker det som så: Är man guldhund ska det synas. Rätt ballt när man kommer till tandvisning dock, med en stor schäfer som har guld i käften. Inget jag skulle göra själv dock. Tycker det är mkt värre med kläder och annat, när guldet sitter där märker ju hunden inte av det, det påverkar inte djuret i sin natur.
Men som sagt, inget jag skulle göra själv på min hund...

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 055
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
655
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka