Sel
TrÄdstartare
Snuskhummer! Bara för att jag kör med svengelska!Pippat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snuskhummer! Bara för att jag kör med svengelska!Pippat
Jag visslar moderligt pÄ dem stup i kvarten. Jag har hört ETT pip tillbaka. Men jag har i alla fall flyttat om kameran sÄ att den kan fÄnga nÀr de rör sig. Jag har sett dem rulla flera gÄnger innan utan att kameran skickat larm just för att de rullat Mot kameran och inte frÄn sida till sida.Ja herregud vad de tar tid pÄ sig. HÀlsa dem att buke vÀntar!
Men gud sĂ„ söta! Jag vill ocksĂ„ ha smĂ„ kycklingar pĂ„ stört! Ăr de en sĂ€rskild ras?Den andra fick 7. Flera fina fĂ€rger.
Höns Ă€r sĂ„ himla fina husdjur. Om jag nĂ„gon gĂ„ng bor sĂ„ att jag kan ha dem ska jag ocksĂ„ ha en liten sĂ€llskapsflock.Det Ă€r âegna korsningarâ med inriktning pĂ„ fĂ€rger, stor storlek och inga fjĂ€drar pĂ„ benen. Tuppen till dessa Ă€r ex orpington. De bor kvar bĂ„de tuppar ( har tvĂ„) o höns sĂ„ lĂ€nge de lever. Det Ă€r nog flertal som inte vĂ€rper lĂ€ngre.
Nej, inte sedan den fjÀrde "pippat" (vad sÀger man pÄ svenska? Knackat, spruckit? ) De fjollar runt lite dÄ och dÄ men ingenting dramatiskt, tydligen kan det ta tid. Jag som trodde att "nu Àr det dags" - och sÄ kom jag till jobbet och pratade med vÄr groundskeeper och han bara; "Jahaja, men dÄ har du kanske kycklingar nÄgon gÄng under helgen...". Jag som trodde att det bara skulle ta ett par timmar.Har det hÀnt nÄgot pÄ fasanfronten?
Picka kanske?Nej, inte sedan den fjÀrde "pippat" (vad sÀger man pÄ svenska? Knackat, spruckit? ) De fjollar runt lite dÄ och dÄ men ingenting dramatiskt, tydligen kan det ta tid. Jag som trodde att "nu Àr det dags" - och sÄ kom jag till jobbet och pratade med vÄr groundskeeper och han bara; "Jahaja, men dÄ har du kanske kycklingar nÄgon gÄng under helgen...". Jag som trodde att det bara skulle ta ett par timmar.
Pickat? Ja kanske. Det mÄste ju finnas ett ord svenska ÀggmÀnniskor anvÀnder nÀr ongarna först bryter genom skalet. HÀr Àr det "pipped/pipping" först och sedan "zipping" nÀr Àgget öppnas.Picka kanske?