Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är oftast en dålig idé att hjälpa dem, man kan slita sönder blodkärl om kycklingen inte är redo. Det är anledningen till att det tar sådan tid, att de ska hinna absorbera hela gulan och sluta allltsammans innan de tar sig ut.Måste man vänta tills de själv tar sig ut? Kan man inte hjälpa dem ut när de är på väg med sitt pickande? Förstår att det är jobbigt att bara titta på.
Slita sönder blodkärlDet är oftast en dålig idé att hjälpa dem, man kan slita sönder blodkärl om kycklingen inte är redo. Det är anledningen till att det tar sådan tid, att de ska hinna absorbera hela gulan och sluta allltsammans innan de tar sig ut.
Kläckningen var inte så jobbig när det väl satte fart, men jag vill ju hålla i den lilla som sprattlar så.
Guldfasanmänniska på FB säger att jag ska låta den vara.
Men kolla de gulliga tassarna!!! Så stora!
Håller med o du har ju god uppsikt om någon hinna skulle torka fast. Jag kan behöva hjälpa nån det sista och då öppnar jag bara upp vid ”hålet”, utökar det , sen stoppar jag tillbaka en stund, minsta lilla kärl jag ser så bromsar jag. Även om det inget blödande blodkärl syns så tar jag aldrig ut en kyckling direkt. Nu missar jag säkert någon ibland då jag inte håller på under hönan när jag helst inte håller på under hönan när hon kläcker, jag vill inte släppa in torr luft.Det är oftast en dålig idé att hjälpa dem, man kan slita sönder blodkärl om kycklingen inte är redo. Det är anledningen till att det tar sådan tid, att de ska hinna absorbera hela gulan och sluta allltsammans innan de tar sig ut
Slita sönder blodkärl
Absorbera hela gulan
Meningar jag inte får grepp om, herregud vad coolt med ägg egentligen och vad okunnig jag är om just hur ägg och kycklingar fungerar Häftigt!
Du får göra som guldfasanmänniskan säger och så får du lägga in massor med bilder här istället, jag är ju så nyfiken nu ju
Så fin! Alldeles nyfödd och perfekt! Och storfotad Hur har den ens fått plats
Det är skillnad under höna. Vi var aldrig och petade under våra, utan en vacker dag trallade hon ut med ett gäng bara. Så vi visste egentligen aldrig vad som pågick. Det här är jättejobbigt!Håller med o du har ju god uppsikt om någon hinna skulle torka fast. Jag kan behöva hjälpa nån det sista och då öppnar jag bara upp vid ”hålet”, utökar det , sen stoppar jag tillbaka en stund, minsta lilla kärl jag ser så bromsar jag. Även om det inget blödande blodkärl syns så tar jag aldrig ut en kyckling direkt. Nu missar jag säkert någon ibland då jag inte håller på under hönan när jag helst inte håller på under hönan när hon kläcker, jag vill inte släppa in torr luft.
Ett minirave för trötta, blinda och överberusade lintottar med stora fötter!
Tro mig, det är en ackurat beskrivning.
Du får vara snabb! De är ju bara sådär söta någon vecka.Min ena höna har redan varit ute, ett snabbt sandbad med gnälliga små så hon drog in med dem nästan direkt, jag hann inte fota.
Det får bli imorgon.Du får vara snabb! De är ju bara sådär söta någon vecka.
När tar du ut fasaner ur kläckaren? är det som kycklingar eller är de kvar längre?Lite förvånad över att katten inte reagerat det minsta under hela dagen. Jag kanske kan ha dem hemma ett par veckor ändå!
Låter bra!Det får bli imorgon.
När tar du ut fasaner ur kläckaren? är det som kycklingar eller är de kvar längre?