Här har fasankriget börjat .... dvs jag gör i ordning rabatter och trädgårdsland, och fasanerna förstör (dvs tolkar det som att jag gör det för deras skull) genom att gräva och "bada" där jag ska så/har sått . Om jag åtminstone fick se deras gulliga ungar innan de blir slynglar så vore de (kanske) förlåtna.
I år finns det dock en mystiskt höna(?) som har ett huvud som en tupp men i övrigt ser ut, låter och beter sig som en höna. Som ungtuppar av årets kycklingar ser ut på hösten. Men de brukar vara slankare och inte bete sig eller låta som hönor. Finns det hermafroditer bland fasaner? Tuppen verkar inte bry sig. Försökte få en bild idag men de drog sig undan när jag gick närmare och telefonen duger inte till längre avstånd.
Annars har jag alltid drömt om guldfasaner så är grymt avundsjuk!
I år finns det dock en mystiskt höna(?) som har ett huvud som en tupp men i övrigt ser ut, låter och beter sig som en höna. Som ungtuppar av årets kycklingar ser ut på hösten. Men de brukar vara slankare och inte bete sig eller låta som hönor. Finns det hermafroditer bland fasaner? Tuppen verkar inte bry sig. Försökte få en bild idag men de drog sig undan när jag gick närmare och telefonen duger inte till längre avstånd.
Annars har jag alltid drömt om guldfasaner så är grymt avundsjuk!