Guldfasanerna

Det har snöat massor på fasanerna idag! Jag fick ut och paniktäcka buren med gamla duschdraperier, men de verkade helt ärligt inte ta så lla vid sig. Till och med Prim tyckte dock det var rätt trevligt att sitta på matte och värma fötterna. <3

1732384428925.webp

Fasanerna hade en riktigt tuff natt igår. :( Stormen Bert blåste förbi och jag kom upp till ett gäng riktigt skärrade, tufsiga och utmattade fåglar - och det var nog mitt fel som inte trodde att vindarna skulle bli så kraftiga som de var. Jag misstänker att det slog så mycket i de skynken jag häftade upp att det skrämde dem under natten, så både buttercup och särskilt Daffodil har sår över näbben och pannan där de förmodligen flugit in i nätet.
Buttercup haltade dessutom lite och de var verkligen så, så eländiga när jag kom upp. Jag ville bara ta med dem hem. 💔
Men de åt med god aptit och sov sedan helt oavbrutet till efter lunch då jag gick ut och matade dem igen. Efter det var de piggare.
Jag har tagit ned vindskyddet nu men det är ytterligare en blåsig och regnig natt här (väldigt milt dock) och de var pigga när jag åkte och jag hoppas att de är okej inatt. <3

Stackars Daffodil med den såriga näbben. :(
De mår dock mycket bättre allesammans idag! Torra och mycket piggare även om de sov mycket i morse. Det stormar helt enkelt för mycket under nätterna för att de ska få ro tror jag.
Varför blir vindarna alltid värre på natten? :confused:

Nu ska det i alla fall avta från och med i morgon då jag hoppas de hinner vila ikapp innan nästa omgång. ❤
20241125_122547.webp

Stackars Daffodil med den såriga näbben. :(
De mår dock mycket bättre allesammans idag! Torra och mycket piggare även om de sov mycket i morse. Det stormar helt enkelt för mycket under nätterna för att de ska få ro tror jag.
Varför blir vindarna alltid värre på natten? :confused:

Nu ska det i alla fall avta från och med i morgon då jag hoppas de hinner vila ikapp innan nästa omgång. ❤
Visa bifogad fil 157376

Du får be någon hjälpa dig med skivor som du kan skruva upp istället till nästa storm, eller ordna så de kan komma inomhus under ovädret.

Du får be någon hjälpa dig med skivor som du kan skruva upp istället till nästa storm, eller ordna så de kan komma inomhus under ovädret.
Absolut. Det skulle ju hända redan innan snön egentligen men i vanlig ordning var det ingen som hade tid. Den här gången ska jag se till att det görs - jag sätter ju upp dem själv bara jag får materialet.

Med facit i hand tror jag de hade klarat stormen utmärkt helt utan extra skydd, det var jag som klantade till det.

Absolut. Det skulle ju hända redan innan snön egentligen men i vanlig ordning var det ingen som hade tid. Den här gången ska jag se till att det görs - jag sätter ju upp dem själv bara jag får materialet.

Med facit i hand tror jag de hade klarat stormen utmärkt helt utan extra skydd, det var jag som klantade till det.
Tanken var god och de överlevde även om de är ordentligt tilltuffsade, men jag förstår att du mår dåligt över det. :heart

Idag är de äntligen tillbaka till sina vanliga aktiva, sprättiga och roliga personligheter. Vinden har mojnat och det är "bara" vinterväder och de kom rännande som hjulben när jag ropade. Jag är så glad!
Igår ville de knappt prata med mig, idag har Buttercup sovit en stund på axeln och Dandelion myst i knät. De har ätit barnmat (päron/äppelpuré med rispudding var en höjdare) och fått nya löv.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka