Guldfasanerna

Alltså... jag tänker inte tala om för Någon hur mycket de här fåglarna kostar mig i bara godis per månad. :bag:
Favoriterna just nu är levande waxworms... och rispudding med päron och äpple, plus att de får ungefär en kruka med valfri färsk ört minst varannan dag.

Well, har man djur sa blir det sa. Sonen hittade en praying mantis ute for flera veckor sedan. Den hade bara en arm och han tyckte verkligen synd om den och det ar klart han maste "radda" den da han inte trodde den skulle kunna fanga foda sjalv med bara en arm. Mantisen heter nu "Rick" efter trummisen Rick Allen.
Namnda mantis, havdar sonen, haller pa att ata honom ur hus och hem ... han har inga som helst problem att fa tag pa crickets och annat som slapps in till honom. Rick bjuder ocksa katterna pa en hel del noje da de gillar att sitta och titta pa honom :d men inte kan komma at honom.

Dagens fasaner var väldigt upprörda på varandra av okänd anledning. Jag har aldrig hört Buttercup göra dominanskutter förut, så det var lite roligt! Hon kanske börjar tuffa på sig! :D
Titta på alla arga stjärtfjädrar. 😅

Det är dandelion på min arm, Buttercup och Prim på hustaket. Ni kan se Smörblomman göra sig redo att hoppa på telefonen på slutet. Helt hopplös! :D

Well, har man djur sa blir det sa. Sonen hittade en praying mantis ute for flera veckor sedan. Den hade bara en arm och han tyckte verkligen synd om den och det ar klart han maste "radda" den da han inte trodde den skulle kunna fanga foda sjalv med bara en arm. Mantisen heter nu "Rick" efter trummisen Rick Allen.
Namnda mantis, havdar sonen, haller pa att ata honom ur hus och hem ... han har inga som helst problem att fa tag pa crickets och annat som slapps in till honom. Rick bjuder ocksa katterna pa en hel del noje da de gillar att sitta och titta pa honom :d men inte kan komma at honom.
Förhoppningsvis ömsar den igen och får en ny arm! Jag vill verkligen ha en mantis! :love:

Förhoppningsvis ömsar den igen och får en ny arm! Jag vill verkligen ha en mantis! :love:

Sonen behovde sla av huvudstrommen och dar satt den. Den var valdigt slo, men han har lart sig (on line sa klart:p) att den nog var slo for att det var lite val kallt for den. Hur lange lever en mantis?

Sonen behovde sla av huvudstrommen och dar satt den. Den var valdigt slo, men han har lart sig (on line sa klart:p) att den nog var slo for att det var lite val kallt for den. Hur lange lever en mantis?
Inte särskilt länge tyvärr, det är delvis därför jag drar mig lite för att skaffa en. Beroende på art och kön - 6 månader till strax över ett år.

Inte särskilt länge tyvärr, det är delvis därför jag drar mig lite för att skaffa en. Beroende på art och kön - 6 månader till strax över ett år.

Rick ar ju ganska stor och det ar nog tveksamt om han kan omsa igen. Formodligen forlangde sonen hans liv ganska dramatiskt dock. Han hade nog inte klarat en vecka av temperaturer under nollan som vi haft det har.

Utbyggnaden är äntligen klar och imorgon ska jag släppa ut dem! Jag är ledig så jag kan fippla på däruppe en stund. :)
Det är liksom ingen jätteinhägnad men det kommer göra stor skillnad för mina små fjäderfän! De ska bli riktigt roligt.

Är det här eventuellt den fluffigaste rödhaken? 🥰
20241210_134304.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mål och Planer 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka