Guldfasanerna

:D
20240714_193826.jpg
 
Jag satte mig ned och verkligen läste på innehållsförteckningen på fodret jag huvudsakligen gett dem sedan avmaskningen och det visar sig att det faktiskt inte är ett fullfoder trots att det såldes som det. :cautious: Så idag har jag fått hem ett definitivt fullfoder i form av pellets!
Med tanke på hur jättegott (inte) de tyckte det var med avmaskningspelletsarna kan det här bli intressant.
Jag har nu förtio kilo + med fasanmat i huset... för fyra fåglar som inte ens bor här. 😅

Av katt och hundmaten köper jag inte mer än åtta kilo i stöten.
 
Ongarna har upptäckt ett nytt ljud - de kan nu väsa! :D Som alla barn som upptäckt ett nytt ljud använder de det i parti och minut utan att riktigt veta vad det är till för. Såvitt jag kunnat utröna är det bara tupparna som väser som en del i parningsdansen samtidig som de steppar åt sidan och försöker "fösa" varandra som, tja, tuppar helt enkelt.
Stämmer det är alla absolut tuppar! 😅
Jag ville så gärna fånga det på film men när jag väl hade telefonen med mig gjorde de förstås ingenting. Bättre lycka imorgon!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 292
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp