Guldfasanerna

Är det en grej? :D

1000048151.jpg
 
Glada fasaner fick godis i middagsmaten efter storstäd i buren. Jag tycker det hörs så himla tydligt på kvittret! :love:
De vägrar för övrigt väsa mera, det var bara den där första dagen. Kanske skrämde de sig sjäva! 😅
 
Nu vräker det ned igen, alltså på Riktigt! 😅 Jag är inte längre orolig för ongarna per se - vi har äntligen vettiga temperaturer och de är större, men jag rensade precis ur hela inhägnaden och nu kommer den att vara dyngsur imorgon igen! :arghh:
Jag måste verkligen be grabbarna på jobbet att ta itu med att fixa ett vettigt tak på inhägnaden som leder bort vattnet, annars tänker jag göra en SKITFUL extension av taket som chefen kommer att klaga på! :p
 
Grabbarna har dessutom äntligen beställt nät till utbyggnaden av buren! Jag vet inte riktigt hur den kommer att se ut men jag hoppas att de täcker så mycket av grönområdet som möjligt. :heart
Den lilla inhägnaden kommer att stå kvar som den är men fräschas upp lite. Den kommer vara bra att ha att stänga in dem nattetid, om vädret blir riktigt dåligt eller något annat händer. :)

20240723_164611.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 292
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp