Guldfasanerna

Prim. 💛
20240712_112136.jpg
 
De har ocksĂ„ varit ut pĂ„ Ă€ventyr idag! 😅 NĂ€r jag gick ned för att fylla pĂ„ maten "hĂ€ngde" jag bara förren pĂ„ lĂ„set utan att haka fast den, och nĂ€r jag kom tillbaka upp var fyra smĂ„ glada fasaner ute pĂ„ grĂ€smattan och pickade runt. De var nöjda att se mig men inte sĂ€rskilt intresserade nĂ€r jag försökte locka in dem, sĂ„ det blev till att valla dem lite tafatt till publikens stora förtjusning. Givetvis satt bĂ„de gĂ€ster och personal i fönstret och tittade. :cautious::D
Den enda jag faktiskt behövde fÄnga var Daffodil, de andra tog det med ro.

Och Buttercup lyckades picka mig i ögat! Det Àr kul med djur nÀra ansiktet. :angel:
 
Herregud sÄ fort de vÀxer! De ser ju faktiskt ut som riktiga, stora fÄglar nu, inte bara smÄ dunbollar :heart
Visst gör de! Det Àr helt galet.
Det vore lite spÀnnande att fÄ upp dem pÄ en vÄg och se hur mycket mer de faktiskt kommer att vÀxa. :) Jag har bara sett guldfasaner IRL en gÄng och det var vÀldigt, vÀldigt lÀnge sedan sÄ jag har ingen direkt uppfattning om nÀr de Àr sÄ stora som de kommer att bli.
 
... och fÄglar Àr ganska konstiga djur egentligen. :D
HĂ€r Ă€r Dandelion och Prim tillsammans, kul att kunna visa skillnaden i fĂ€rgnyans - Prim Ă€r sĂ„ mycket ljusare Ă€n alla de andra! Jag vet inte om det betyder nĂ„gonting. 😅
P1040194.JPG
 
... och fÄglar Àr ganska konstiga djur egentligen. :D
HĂ€r Ă€r Dandelion och Prim tillsammans, kul att kunna visa skillnaden i fĂ€rgnyans - Prim Ă€r sĂ„ mycket ljusare Ă€n alla de andra! Jag vet inte om det betyder nĂ„gonting. 😅
Visa bifogad fil 149078
RÀtta mig om det Àr nÄt jag missar, men vad jag sett pÄ bilder har inte tupparna rÀnder sÄ lÄngt ned pÄ kroppen som Dandelion har? Det verkar vara honorna som ser ut sÄ, tupparna Àr bara randiga vid huvudet/nacken? Eller kan det Àndras innan de blir fullvuxna kanske? :)
 
RÀtta mig om det Àr nÄt jag missar, men vad jag sett pÄ bilder har inte tupparna rÀnder sÄ lÄngt ned pÄ kroppen som Dandelion har? Det verkar vara honorna som ser ut sÄ, tupparna Àr bara randiga vid huvudet/nacken? Eller kan det Àndras innan de blir fullvuxna kanske? :)
Det kommer att Àndras. Det hÀr Àr nÄgon slags mellanfas som kommer innan den vuxna fjÀderdrÀkten flyttar in. :)
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp