Guldfasanerna

Katt är en anledning för mig att inte ha fasaner ... (nej, fasaner är inte för stora för en katt att ta)
Vi har en fasantupp som har flyttat in hos oss.
Det fungerar bra med katterna.
Han blir visserligen litet irriterad och gastar högljutt om de kommer för nära.
Men inte verkar de utgöra något verkligt hot.
 
Lite taskigt mot både fasaner och katt kanske ...? (Ser framför mig hur katten patrullerar utanför/klättrar upp på taket och de stackars fasanerna trycker i ett hörn)
Jag tänker att båda arterna nog vänjer sig, men det får man naturligtvis känna efter själv. Mina är förstås kläckta här i huset med katt och var inte jättebrydda - lite samma med kisse som var jättenyfiken på spindlarna de första veckorna men nu inte kan bry sig mindre. Han vet ju att det är lönlöst sas. :)
 
Vi har en fasantupp som har flyttat in hos oss.
Det fungerar bra med katterna.
Han blir visserligen litet irriterad och gastar högljutt om de kommer för nära.
Men inte verkar de utgöra något verkligt hot.
Beror nog på katt. Hade en stallkatt en gång som jag såg smyga på en fullvuxen, vild fasan en morgon. Tänkte ”haha, lycka till, kissen” men det fick jag äta upp när jag samma eftermiddag hittade en död fasan på stallgolvet och en nöjd katt sovandes i höet…
 
Beror nog på katt. Hade en stallkatt en gång som jag såg smyga på en fullvuxen, vild fasan en morgon. Tänkte ”haha, lycka till, kissen” men det fick jag äta upp när jag samma eftermiddag hittade en död fasan på stallgolvet och en nöjd katt sovandes i höet…
Jösses ja, katter kan ge sig på nästan allt. Stallkatterna på mitt senaste jobb tog vuxna kaniner, fasaner och jagade bort räven.
 
Beror nog på katt. Hade en stallkatt en gång som jag såg smyga på en fullvuxen, vild fasan en morgon. Tänkte ”haha, lycka till, kissen” men det fick jag äta upp när jag samma eftermiddag hittade en död fasan på stallgolvet och en nöjd katt sovandes i höet…
Ojdå, det var en tuffing till katt det.
Det var visserligen två fasaner från början, men jag trodde att örnen var den skyldige där.
 
Beror nog på katt. Hade en stallkatt en gång som jag såg smyga på en fullvuxen, vild fasan en morgon. Tänkte ”haha, lycka till, kissen” men det fick jag äta upp när jag samma eftermiddag hittade en död fasan på stallgolvet och en nöjd katt sovandes i höet…
Min ena katt lyckades dra in en fasanhöna genom kattluckan... :cautious: sen släppte han den levandes i sovrummet klockan två på natten! :arghh:
 
Prim har flashiga gula ögonbryn! :D

20240710_115809.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp