Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh tack så mycket! Jag har så himla roligt med dem, jag trodde verkligen inte att de skulle vara så speciella.Jag blir så varm i hjärtat av din tråd, @Sel.
Din förmåga att se och förmedla fåglarnas olika personligheter, utan att förmänskliga dem är underbar att få ta del av. Tack!
Alla fyra har blå ögon fortfarande och det böööör antyda att de är tuppar, men de gula fasanerna är tydligen lite knepigare än de röda så vi fortsätter vänta och se.Vilka blå ögon? Vilket kön var det?
Do it! Silverfasanerna blir ju väldigt stora men guldisarna kräver inte så mycket utrymme, de är dessutom vinterhärdiga så det borde inte vara några problem för er.Jag har alltid drömt om att ha guld- eller silverfasaner. Trots att vi bor så att det nog hade varit möjligt tror jag aldrig att det blir en verklighet.
Skottland är ett av mina drömresmål.
Hm?
Jag lånar den här jämförelsebilden från Splittin Tracks Pheasantry (han har hjälpt mig med en hel del frågor. ), det är ett par röda guldfasaner lika gamla som mina. Han säger att de gula kan luras.Alla fyra har blå ögon fortfarande och det böööör antyda att de är tuppar, men de gula fasanerna är tydligen lite knepigare än de röda så vi fortsätter vänta och se.
Men tuppar ska ha den där dropp-formen under ögat också, stämmer det? Eller är det också lurigt?Jag lånar den här jämförelsebilden från Splittin Tracks Pheasantry (han har hjälpt mig med en hel del frågor. ), det är ett par röda guldfasaner lika gamla som mina. Han säger att de gula kan luras.
Visa bifogad fil 148869
Jag tycker att alla har haft det i perioder, men när det spretar fjädrar hit och dit är det jättesvårt att säga säkert. Tydligen skulle jag egentligen ha kollat efter det första dygnen men det visste jag inte då. Var fullt upptagen med att stressa över allt!Men tuppar ska ha den där dropp-formen under ögat också, stämmer det? Eller är det också lurigt?
Vilken ljuvlig färg! Men så himla synd att det inte blev fler hönor. Synd att det inte är som med krokodiler att man kan påverka könen med temperaturen.Visa bifogad fil 148896
Mina har också växt sig ganska stora. Resultatet är väl som väntat, eller tom lite bättre- av de 10 första(2 kullar som hängde tillsammans) är det en höna. Ovan är en tupp, även om skenet kan bedra, den är lätt guldfärgad och i det lite brokig. Hönan och tuppen ovan kommer bo kvar, de andra har börjat sin resa mot kubben.
Åh, så nöjd den som sitter i mitten. Inte bara nöjd utan även belåten!
Båda de här två är alltid så nöjda och mysiga när de får vara med matte. Dandelion i mitten och Buttercup på kanten.Åh, så nöjd den som sitter i mitten. Inte bara nöjd utan även belåten!
Tack, färgen är finare i verklighetet, tuppappan är ännu bättre. Jag har ju fått 14 kycklingar till (6+4+2+2) och det finns ytterligare en sådandär gul, men sannolikt en tupp det också.Vilken ljuvlig färg! Men så himla synd att det inte blev fler hönor. Synd att det inte är som med krokodiler att man kan påverka könen med temperaturen.
Jag vet inte vad som är normen i ratio mellan hönor och tuppar hos höns? Du kanske bara har otur i år?Tack, färgen är finare i verklighetet, tuppappan är ännu bättre. Jag har ju fått 14 kycklingar till (6+4+2+2) och det finns ytterligare en sådandär gul, men sannolikt en tupp det också.
Ja jag har faktiskt funderat på o skaffa en kläckare, inte för det går o påverka könet men då skulle jag kunna kläcka fram fler. Men i kullen på 4 finns det iaf 2 hönskycklingar.
Men dina är ju fantastiska, verkligen kul att följa.
Katt är en anledning för mig att inte ha fasaner ... (nej, fasaner är inte för stora för en katt att ta)Jag fick just ett samtal från receptionen i gymmet - det är tydligen en katt som stryker runt buren så hon undrade helt enkelt: "You want me to go out there and shoo it off?"
Jatack! Skönt med fågelvakter.
Edit; inte för att katten kan komma åt dem, det är ju fint nät på insidan men man behöver inte uppmuntra kissen.
Nej de är absolut inte för stora, särskilt inte de mindre/mellanstora varianterna... men att kattsäkra en inhägnad är inte omöjligt. Räven är lite knepigare.Katt är en anledning för mig att inte ha fasaner ... (nej, fasaner är inte för stora för en katt att ta)
Lite taskigt mot både fasaner och katt kanske ...? (Ser framför mig hur katten patrullerar utanför/klättrar upp på taket och de stackars fasanerna trycker i ett hörn)Nej de är absolut inte för stora, särskilt inte de mindre/mellanstora varianterna... men att kattsäkra en inhägnad är inte omöjligt. Räven är lite knepigare.