Guldfasanerna

20240703_164709.jpg
 
Jag tycker synd om fasanerna idag. Det är riktigt skitväder, men jag har bett resten av personalen att se till dem eftersom jag inte kan komma upp förrän efter mitt andra jobb i eftermiddag. De har min email och telefonnummer och jag vet att de hör av sig om det är något (inte för att jag kan göra något åt vädret ändå.), och på sätt och vis är det lite spännande att det tar ett tag innan jag får se dem igen. 😅
Jag startade dem på avmaskningspellets igår och de var sisådär imponerade, men de äter dem i alla fall.
 
Alla har överlevt den här dagen av störtregn och stormvindar. :heart Det var uppehåll när jag kom dit så jag vet faktiskt inte riktigt vad de gör när vädret är som värst, men de var torra och fina så jag antar att de ar någon slags överlevnadsinstinkt i alla fall. 😅
De var glada att se mig men vill verkligen inte äta sina pellets nu. Jag provade blanda dem med lite vatten så de blev smulig aoc har tagit ut allt annat ätbart, så får vi se. Jag ska upp igen ikväll både för att leverera en fodertunna som kom med posten idag, och för att titta till dem eftersom vädret fortsätter vara eländigt.
Solen tittar ut mycket sporadiskt men det är ändå kallt.

En gäst frågade via gester genom fönstret om de fick ta kort när jag satt därinne med dem idag, det fick de. :)
 
Alla har överlevt den här dagen av störtregn och stormvindar. :heart Det var uppehåll när jag kom dit så jag vet faktiskt inte riktigt vad de gör när vädret är som värst, men de var torra och fina så jag antar att de ar någon slags överlevnadsinstinkt i alla fall. 😅
De var glada att se mig men vill verkligen inte äta sina pellets nu. Jag provade blanda dem med lite vatten så de blev smulig aoc har tagit ut allt annat ätbart, så får vi se. Jag ska upp igen ikväll både för att leverera en fodertunna som kom med posten idag, och för att titta till dem eftersom vädret fortsätter vara eländigt.
Solen tittar ut mycket sporadiskt men det är ändå kallt.

En gäst frågade via gester genom fönstret om de fick ta kort när jag satt därinne med dem idag, det fick de. :)
Nu är det ju inte bra att avbryta avmaskningen, hur många dagar ska de äta avmaskningsmedlet? Annars hade jag satsat på att ge dem ordentligt med mat nu när det är tråkigt väder och de fortfarande är ungar, så de håller värmen bättre med fulla magar. :heart
 
Nu är det ju inte bra att avbryta avmaskningen, hur många dagar ska de äta avmaskningsmedlet? Annars hade jag satsat på att ge dem ordentligt med mat nu när det är tråkigt väder och de fortfarande är ungar, så de håller värmen bättre med fulla magar. :heart
Klokt egentligen. :heart De ska äta avmaskningen en hel vecka helst men jag får se hur pigga de är på det när jag kommer upp igen. Det finns även medel man kan blanda i originalfodret men jag känner mig så himla osäker med doseringen så det kändes lättast med någonting som redan var preppat - men äter de det inte kommer det naturligtvis inte fungera ändå.
 
Det visar sig också att de har klarat dagen och kvällen alldeles utmärkt, när jag kom upp kikade jag först på dem ifrån korridoren och de var helt oberörda av regnet som vräkte ned runtomkring. Helt torra också, så om det inte kommer typ en tornado inatt kan jag nog sova. :)
Jag blandade också lite vatten i pelletsen och kramade med hand ned lite torkade mjölmaskar och andra favoriter, vilket gjorde susen!
 
Var ut med våfflan min på kvällspromenad och passade på att gå förbi för en refill av mat och vatten (jag är nämligen ledig imorgon igen och vill inte känna någon stress. ;) ), de verkade väldigt nöjda och det är en mild, stilla kväll till slut! Inte svinkallt och ingen blåst eller regn.
Försöker sitta på händerna och inte ge dem en massa godis förrän de är avmaskade. 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp