Allt som krävs är en liten fjutt för att vi alla ska bli löjligt exalterade!Naturligtvis kommer inte hela bröstet plötsligt bli gult, det där är bara fjutten av en brungul fjäder. Men ändå! Det är inte ett fjun i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt som krävs är en liten fjutt för att vi alla ska bli löjligt exalterade!Naturligtvis kommer inte hela bröstet plötsligt bli gult, det där är bara fjutten av en brungul fjäder. Men ändå! Det är inte ett fjun i alla fall.
Jättebra text, informativ och rolig!Mailet jag skrev lyder som följer och är liksom bara förslag jag tänkte de kunde ta småbitar ur eller lägga upp annorlunda, inte något att kopiera rakt av.
"Hello reception!
Here are some facts about The golden pheasants and golden pheasants in general. Please use as you see fit.
Dandelion, Daffodil, Primrose and Buttercup were hatched here in Peebles the 11th of May this spring and we were very excited to see them!
These chicks are the yellow variety of the golden pheasant, they are native to western parts of China but there are also wild populations trough the united states as well as countries in western Europe, including the UK. They are a small species of pheasant and will weigh around 500-700grams as adults, gaining this weight trough a diet of grains, greens, fruits, nuts and loads of grubs! A male with full plumage will be as long as 100cm (39in) but most of that will be their glorious tail!
The latin name of the golden, or rainbow, pheasant (Chrysolophus pictus) translates roughly as painted with golden crest.
They can fly but prefer to run very fast. Try to catch one and you will see!
At around 15 months the pheasants will have their full adult coloration. Sexing can be difficult with young birds, but males will have bright green or yellow eyes as they grow, while hens will have hazel or brown eyes.
They lay their eggs in the springtime only and not all year round like chickens.
And some personal facts;
Dandelion - the most chill of the lot. Loves a stroke over the back and first to hop up and hang out.
Buttercup - the baby! By far the smallest and most needy. Due to an accident during hatching they have knobbly toes but gets around just fine.
Primrose - the drama. If anyone chirrps a warning over nothing or does a zoomie you can bet it's Prim. Does not approve of cuddles but likes to be up front.
Daffodil - clever but quiet, sometimes tries to fool you into thinking they're Dandelion. Very sweet natured. "
Tack! Jag hoppas dock att de tweakar den lite och gör vad som behövs för att den ska låta genomtänkt. Oavsett lär vi behöva ändra den lite allteftersom de växer.Jättebra text, informativ och rolig!
Hur märker du att de har mask?På en helt annan not har de små mest troligt mask. Jag har beställt avmaskningspellets som borde anlända idag och de kommer förmodligen att bli sura på mig. De var redan rätt missnöjda med att byta från kycklingfoder till tillväxtsäd, och medan de avmaskas kommer de knappt att få några godbitar alls. De är ju vana vid någon kruka med färska örter, sallad, mjölmask och bär typ varannan dag.
Diarré. Ingenting mer komplicerat, och jag tänker inte bekymra mig om att ta prover som det är nu utan avmaskar hela bunten bara. Det är ju inte otroligt sedan de flyttat ut.Hur märker du att de har mask?
Måste säga att det ser lite roligt ut när det sticker ut en eller två färggranna fjädrar mitt i allt. Som att man limmat dit några påskfjädrar.Dandelion.
Visa bifogad fil 148552
Men eller hur! Ett tag tänkte jag fråga grabbarna om de dragit ett skämt - de skojade nämligen om hur de skulle gå ut och plocka den där enda fjädern när jag inte såg. Men nejdå, de ska tydligen se ut som små lapptäcken ett tag. Det går himla fort nu dessutom, jäklar vad det fjädras!Måste säga att det ser lite roligt ut när det sticker ut en eller två färggranna fjädrar mitt i allt. Som att man limmat dit några påskfjädrar.
Men det är en unik inblick i vägen till komplett fjäderdräkt, genom gam-stadiet och allt. Vilken förvandling.