Guldfasanerna

Fortfarande kallt, men de mår bra och gör det bästa av situationen när solen titar fram då och då. :)

20240628_154706.jpg
 
Förstår inte hur du ser skillnad på dem. De ser ut att vara olika stora, eller har du bättre kännetecken (ber om ursäkt om jag "svär i kyrkan", såklart en mamma ser skillnad på sina barn ;-))
Buttercup är enkel! Hen saknar tipparna på flera tår och är betydligt mindre än de andra samt lite mörkare i färgen. Primrose har en mycket, mycket liten krok på ena stortån och är definitivt skyggast och mest dramatisk. Om någon kör med ett förnärmat varnings"chirrp!" är det alltid Prim.
Dandelion har längst stjärt och är chillast av alla. Om någon är först framme är det alltid Dandelion eller Buttercup, och hen tycker om att bli struken på ryggen.
Daffodil är den som säger minst och liksom bara hänger med, men det är hen och Dandelion som är absolut svårat stt skilja på. :)
På avstånd är det typ omöjligt att skilja på någon utöver Buttercup och möjligtvis Dandelion.
 
Jag har sett vuxenfjädrar (eller nåja, tonårsfjädrar) på Dandelion! :love: De är på G under de grå på bröstet... men naturligtvis vill ingen stå stilla så att jag kan ta ett vettigt kort. :D Ska försöka igen! Jag trodde hen hade gjort sig illa eller något, men det var bara lite brungult ruffel som kikade fram. :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp