Guldfasanerna

Titta på fina Primrose, han har börjat få små, små röda "kindlappar" om man tittar noga strax under ögat.
Långbenta är de också!
...och ser ni att benen börjar bli gula? :love:
20240625_161636.jpg
 
De har också börjat få en mörk "bläs" just ovanför näbben. Jag antar att det är fjädrarna som växer in.
Idag fick de också uppleva sitt första sommarregn i motsats till det gräsliga, iskalla stormandet när de först flyttade ut. De såg ut att tycka det var ganska mysigt även om de satt under tak förstås. :heart Skön svalka efter hettan igår.
 
Imorgon är för övrigt första dagen jag bett annan personal se till att de har mat och vatten på morgonen. Jag kommer inte att ha tid att cykla upp förrän på eftermiddagen... det känns lite sisådär. 😅
Men poolpersonalen som ser dem hela dagen har mitt nummer och killen som ska titta till dem är en fågelfantast så det ska nog gå bra. Att det känns jobbigt är mitt problem.
 
hFy farao vad det blåser nu! Jag känner mig som en hemsk matte som sitter i soffan med kurrade katt i knät och hunden på puffen medan kycklingarna är ute. 😅 Men det är skyddat runt buren och de HAR både ett hus och växter att ta extra skydd under.
 
Här är buren från poolens stora fönster. Tanken är att den ska expanderas nästan hela vägen upp till rutorna och täcka en stor del av grönområdet utanför. Jag ska plantera fler buskar där också.
Man ser mer av inhägnaden från korridoren till vänster och från baren som ligger bakom de stora fönstren mittemot. :)

20240624_094359.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp