Guldfärgad text i t ex PowerPoint

C

cissiny

Ska göra ett snyggt blad i A4-storlek, helst fotokvalitet. Sitter nu i PowerPoint, vet inte om det är lämpligt? Det ska se proffsigt ut, med text och bilder. Jag skulle vilja ha en del text i guldfärg - går det? Hur gör man?

Något tips på annat program som kanske funkar bättre? PowerPoint disposition är ju ganska lättanvänt, jag vill dessutom ha med "bakgrunden" på hela sidan. Vet iofs inte vad skrivaren tycker om det. Har t ex Acrobat, Photoshop och resten av Officepaketet att jobba med. Tips? :)

Stort tack på förhand!

Mvh Cissi

Sv: Guldfärgad text i t ex PowerPoint

ja guldliknande gul kan man ju ha, kanske finns att ladda hem som teckensnitt eller valbart i WortArt att ha guldfinish?

men för att få guldglittrig utskrift behöver du ha färg med metallfragment i skrivaren och det vet jag ingen som har..

Tack!

Kikade lite på Word Art, men fick inte till det riktigt... Hmmm... Färg med metallfragment hade jag inte tänkt mig ;) Men guldliknande gul hade vart nåt... Man kan ju skriva ut bilder med saker fotade i guld, jag tror att det handlar om att ha flera färger eller nåt... hitta rätt bara... Men om jag skulle kunna hitta ett guldliknande textsnitt, funkar det på andra datorer? Funkar TrueType på alla datorer? Jag är inte så hemma på det här med textsnitt, har testat lite med det (läs lekt) och kul är det men kunskaperna är egentligen små...

För snygg utskrift, funkar PowerPoint? :)

Tack för tipsen! :D

Mvh Cissi

hmm har du tillgång till photoshop finns ju detta
http://www.myjanee.com/tuts/antgold/antgold.htm där man lägger in en "guldfärg" och sedan formaterar om testen man skriver till den här guldfinishen..

konstigt egentligen att det inte finns ett "guldteckensnitt" skulle vara ganska poppis..

Tack!!! Det verkar ju inte helt omöjligt ;) Sitter och testar lite nu, inte helt lätt men det ska nog gå!

Kanonbra länk! Tack igen! :D

Mvh Cissi

Litet tillägg....... ;)

Jag måste varna å det bestämdaste för ovan nämnda länk :o ;) Den är beroendeframkallande ;)

Har suttit och grejat alldeles för mycket, man kan göra hur mycket skoj som helst. Måste rusa till tvättstugan!

Mvh Cissi

PS. Jag gillar CC9966 bättre än BEAD90 för guldfärg. DS.

kul att höra att du får till det, du får gärna visa hur dina guldbokstäver blir, jag har inte nån photoshop själv jag så jag hoppas att jag inte blir beroende :)

lycka till iallafall!

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
3 113
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025