Sv: Gul han katt med svart fläck
Fertila sköldpaddshanar är ovanliga. I de fall de är fertila och faktiskt är sköldpaddor (dvs. de har både svart och rött pigment, inte några skumma pigmenteringsfenomen) har de som regel XYXY-kromosomuppsättning.
Dottern har ärvt färg både från sin mamma och pappa så är hon har bara fått hälften av sin färg av sin pappa (vilket givetvis inte betyder att hon inte kan ha samma färg som sin pappa).
Gråbrunt låter dock inte som sköldpaddsfärg för mig.
Hej!
Jag har en hankatt på 3 år som är sköldpadda.. han har fått en dotter som har ärvt hans färg.. Honan var gråbrun.. Så att sköldpaddahanar skulle vara sterila tror jag inte ett dugg på..
Jag ägde honan (hon är död nu) och äger hanen.. båda har varit/är innekatter, så det kan inte vara nån annan katt som är pappan.
Mvh Sofie
Fertila sköldpaddshanar är ovanliga. I de fall de är fertila och faktiskt är sköldpaddor (dvs. de har både svart och rött pigment, inte några skumma pigmenteringsfenomen) har de som regel XYXY-kromosomuppsättning.
Dottern har ärvt färg både från sin mamma och pappa så är hon har bara fått hälften av sin färg av sin pappa (vilket givetvis inte betyder att hon inte kan ha samma färg som sin pappa).
Gråbrunt låter dock inte som sköldpaddsfärg för mig.