E
Emogirl
För ungefär ett år sedan tog jag och min mamma hem en häst på foder. Eftersom att det var första hästen, och vi inte hade så stora kunskaper om fodring, så bad vi stallchefen om hjälp med foderstaten. Vad som gör mig så in i helvete ledsen och förbannad är att stallchefen satte svältdiet på vår foderhäst. Jag har pratat med om honom och han måste för i helvete ha sett att hästen var tunn, men icke. Nu är han tillbaka hos ägaren igen, och han är i så dåligt skick att det kommer att ta runt fyra till fem månader innan han är så pass återställd att man kan börja rida honom igen.
Vad skulle vi gjort???
Vederbörande stallchef är väldigt otrevlig, och det är näst intill omöjligt att säga till honom att man har några synpunkter på hur man tycker att han sköter saker och ting.... Är livrädd för honom. Min mamma var nybörjare när vi tog hem hästen, och vi valde stallet delvis för att vi hade stort förtroende för denna stallchef. Ska ut och hälsa på hästen idag, och prata med ägaren.
Vad skulle vi gjort???
Vederbörande stallchef är väldigt otrevlig, och det är näst intill omöjligt att säga till honom att man har några synpunkter på hur man tycker att han sköter saker och ting.... Är livrädd för honom. Min mamma var nybörjare när vi tog hem hästen, och vi valde stallet delvis för att vi hade stort förtroende för denna stallchef. Ska ut och hälsa på hästen idag, och prata med ägaren.