Sv: Grovfoderanalyser 2009! Hur har det gått för er?
Du kan få köpa det jag inte vill ha
Skämt åsido, han har ju 2 partier, ett med lägre TS och ett med lite 'högre'. Uppskattningsvis sa han det blötare var ca 55% TS och det torrare ca 58% TS. Nu vet jag inte om det här är en väldigt blöt bal eller om han garderade sig i TS-uppskattningen, men 46 - 49% TS sa mikron för de tre svängar jag testat torka. Inte öppnat den 'torrare' balen än.
Vet hur mkt han har totalt av de här två, vilket är mycket mer än jag behöver, men inte hur mkt av det som är det ena eller det andra. Men om du är seriös med att du är intresserad så finns det säkerligen möjlighet - lite långt åka kanske.
Och ja, fbl är synnerligen nöjd. Han vill ju ha det 'dyngsurt' och så likt konserverat gräs som möjligt. Och det här är banne mig balat gräs både i lukt, 'konsistens' och utseende. Och jag tyckte det andra jag har är så perfekt man kunde få det - jag bara skojade.
Snälla snälla Gud, ge mig LÅGT MJ och socker i det med, för ponnyns skull (proteinet borde vara lugnt, dels andraskörd, dels brukar han aldrig misslyckas och dels är det klöver i det - men i år, vem sjutton vet)