Sv: Grovfoderanalyser 2009! Hur har det gått för er?
Hej!
Eftersom jag står inackorderad är det inte jag som bestämmer om halm, men jag är relativt säker på att det inte finns varken plats att ha den på eller för den delen plats på gödselstacken för den. Och eftersom jag inte mockar själv vill jag inte heller tvinga den stackars stallägaren att mocka halm efter mitt monster- hon är nog jobbig att mocka åt ändå!
Hon kommer gå ute dygnets ljusa timmar (eftersom jag precis flyttat dit vet jag faktiskt inte vad det innebär), just nu går hon ute dygnet runt, med stödfodring av hö.
Min har redan (även på fri tillgång mao) vissa tendenser till tuggning på inredning, så så mycket det går att mula i henne i hö vore bra. Dessutom blir hon redigt grinig när hon är hungrig- vilket hon var även på fri tillgång.
Det är inte så att jag är omöjlig, jag skulle helst vilja ge henne maxgivan hö (vilket många här inne skrek högt om att det var ALLDELES för LITE hö, när jag funderade över att flytta hästen), att ge henne mindre än 7 kg känns helt fel, visst att det är grönt i hagen, men det är mest klöver och inte så mycket gräs, tyvärr. Mest sysselsättning, inte så mycket "mat".
Och på 1.5 kg ts hamnar hon bra i energi- men katastrofalt lågt på proteinet, och jag räknar med att hon ska sätta mer muskler..
Jag får väl helt enkelt inse att det blir ridning 2 timmar/dag alla dagar i veckan.. Undrar vem man kan hyra in som vill göra det?
/ lavinia