Toxis
Trådstartare
Hej på er alla!
Tänkte slänga ut en fråga som kan bli ganska intressant och höra ifrån er hästmänniskor hur era tankar går.
Skulle du enbart tänka dig att bara ge din häst grovfoder?
Med det menar jag att ta bort kraftfodret helt och hållet ifrån foderstaten.
(och naturligtvis ska mineralen ges extra vid brist i grovfodret, eftersom det har en förmåga att inte vara tillräckligt i självaste grovfodret)
Anledningen till frågan är alla dessa studier i de närmsta åren som har gjort för att se om det är ens möjligt att ge endast grovfoder till en hög presterande häst. Att ta bort kraftfodret för att minimera sjukdomarna och skadorna som kan uppstå när man använder just kraftfoder till sina hästar.
Kraftfoder tro jag mer eller mindre att ni har upplevt som ett problem vid sjukdomar på häst t ex kolik, korsförlamning e c t, e c t.
Hur tänker ni?
"Tanken är god eftersom att hästen är till för att bara äta grovfoder"
"Min häst måste ha kraftfoder för att jag ska överhuvudtaget kunna träna den!"
"Är verkligen kraftfoder en sorts bov med rätt foderkunskap?"
Hur går egentligen era tanker om just grovfoder?
Skulle vara kul och höra med er alla häst tokiga människor
Tänkte slänga ut en fråga som kan bli ganska intressant och höra ifrån er hästmänniskor hur era tankar går.
Skulle du enbart tänka dig att bara ge din häst grovfoder?
Med det menar jag att ta bort kraftfodret helt och hållet ifrån foderstaten.
(och naturligtvis ska mineralen ges extra vid brist i grovfodret, eftersom det har en förmåga att inte vara tillräckligt i självaste grovfodret)
Anledningen till frågan är alla dessa studier i de närmsta åren som har gjort för att se om det är ens möjligt att ge endast grovfoder till en hög presterande häst. Att ta bort kraftfodret för att minimera sjukdomarna och skadorna som kan uppstå när man använder just kraftfoder till sina hästar.
Kraftfoder tro jag mer eller mindre att ni har upplevt som ett problem vid sjukdomar på häst t ex kolik, korsförlamning e c t, e c t.
Hur tänker ni?
"Tanken är god eftersom att hästen är till för att bara äta grovfoder"
"Min häst måste ha kraftfoder för att jag ska överhuvudtaget kunna träna den!"
"Är verkligen kraftfoder en sorts bov med rätt foderkunskap?"
Hur går egentligen era tanker om just grovfoder?
Skulle vara kul och höra med er alla häst tokiga människor