Grovfoder med 1,7 i kvot *help*

Sv: Grovfoder med 1,7 i kvot *help*

Det ingår i stallhyran, så svar:ja :(

Situationen är den att stallägaren bokat upp en årsförbrukning(dock betalar och hämtar vi månadsvis, dvs det är(var) en bra deal) av en vän...
Samtidigt som hon inte vill göra sig ovän med vännen(som vi även har sommarbete hos) så vill hon ju försöka hjälpa oss i stallet som skrek rakt ut när vi fick veta analyssvaret. Vi håller på att kolla upp om kraftigt reducerat pris/avbokning samt om det finns hösilage med bättre värden att köpa någonstans ifrån...
 
Sv: Grovfoder med 1,7 i kvot *help*

Fy f*n för den här "halmen"

Räknat lite jag också nu och kommit fram till detta!
12 kg "halm" :crazy:
1 kg riktig halm ;)
2 kg Green Power Lucern
1 kg krafft grön +
0,48 kg soja
0,44 kg vetekli

130 Mj och en kvot på 6,2

Hon kommer att få 2 kg hösilage inne och 2 kg lucern hack och sen halmen att pilla i :idea:
Får hoppas på att hon inte pillar i sig mer än 10 kg hösilage ute :smirk:

Sen så får vi hoppas på att vi får reducerat pris så vi kan lägga pengarna på lucern istället! Eller att vi kan hitta nåt hösilage eller hö att ge inne på kvällarna! Vi kanske kan ringa till Göran och höra om han har analys på sitt hösilage? I så fall kan vi köpa dom små puffarna av han om han har bra värden! Han kanske har storbal med bra värden också!? Vi får höra oss för lite! Skulle få nummer av Sara till deras högubbe i tierp :idea:
 
Sv: Grovfoder med 1,7 i kvot *help*

ä här är sara som inte träffat på janne idag så ja har inte fått nått nummer.. ska försöka imorgon igen.. uscha tycker så synd om er med dom värdena..
 
Sv: Grovfoder med 1,7 i kvot *help*

G har nog analys på sitt. Han hade det förut iaf, med riktigt bra värden också!
 
Sv: Grovfoder med 1,7 i kvot *help*

Jag kan ta och ringa honom när jag kommer hem på måndag :idea:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 564
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 948
Senast: Bee
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: mackan
·
Foder & Strö Har ett väldigt avsmalnat fullblod på ingång som är så väl tunn i hull som omusklad (mycket) och jag kommer behöva göda upp honom...
Svar
9
· Visningar
1 871
Senast: fourlegs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp