fragansia
Trådstartare
Vad ska jag göra? Hösilageanalysen i stallet kom idag och att de var låga visste jag, men såå låga
7,5 MJ
13 smrp
Mineralvärdena har jag inte fått reda på än men det känns inte som det största problemet just nu...
Vi ska kolla upp möjligheterna att att avbeställa lite hösilage och köpa in nytt med bättre värden istället, vi får se hur det blir men det hade ju varit det bästa...
Hjälp mig med lite olika förslag please!
Sto, strax under 500 kg men ska upp i vikt, mer hull och mera muskler önskvärt! Relativt svårfödd... Lätt träning 4-5 ggr/vecka
Äter just nu:
Fri tillgång på hösilage, äter minst 15 kg
1 kg hippo alfa
0,3 kg havre
0,44 kg vetekli
0,3 kg soja
+ ca 1 kg halm under natten
Det blir:
133 MJ
523 smrp
Kvot på 3,9 och då har jag inte räknat på halmen...
Har stått på den här foderstaten i ca 4 veckor och har då lagt på sig mera hull och muskelmassa(hon var väldigt tunn innan)...
Förslag på hur jag ska styra upp det här!? *please*
7,5 MJ
13 smrp
Mineralvärdena har jag inte fått reda på än men det känns inte som det största problemet just nu...
Vi ska kolla upp möjligheterna att att avbeställa lite hösilage och köpa in nytt med bättre värden istället, vi får se hur det blir men det hade ju varit det bästa...
Hjälp mig med lite olika förslag please!
Sto, strax under 500 kg men ska upp i vikt, mer hull och mera muskler önskvärt! Relativt svårfödd... Lätt träning 4-5 ggr/vecka
Äter just nu:
Fri tillgång på hösilage, äter minst 15 kg
1 kg hippo alfa
0,3 kg havre
0,44 kg vetekli
0,3 kg soja
+ ca 1 kg halm under natten
Det blir:
133 MJ
523 smrp
Kvot på 3,9 och då har jag inte räknat på halmen...
Har stått på den här foderstaten i ca 4 veckor och har då lagt på sig mera hull och muskelmassa(hon var väldigt tunn innan)...
Förslag på hur jag ska styra upp det här!? *please*