gropar i hovsulan?

S

saraida

När jag var ute hos min häst idag märke jag att han fått liknande "gropar" i hovsulan. Har alldrig sett detta tidigare. Hästen är oskodd och vi hade hovslagaren på besök förra veckan och då sa han att han hade exemplariska hovar.

Är det någon som har någon aning om vad detta är, om det är något man borde kolla upp så är jag mycket tacksam för svar.

Länkade upp en länk till bilder på hoven för att det ska vara enklare att förstå vad jag menar.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=mry3c9&s=4

/ lite fudersam tjej.

Sv: gropar i hovsulan?

Jag skulle ringa hovslagaren och fråga. Det jag kommer o tänka på är att ngt "kommit ut". Dvs att hästen tex haft en början till böld/blödning eller liknande och att det är detta som nu växt ut och syns på sulan.

Jag tror inte att man behöver oroa sig, det ser som sagt ut som att detta växt ut, men det kan ju vara bra att man noterar detta. Och som sagt ska man absolut kontakta hovslagaren och fråga. Är det ngn som kan hovar så är det dom.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 539
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637
Hästvård Imorgon ska jag ringa Husaby för utredning. Igår fick distriktarn komma ut akut. Min häst fick ngt anfall. Förra helgen trampade hon...
2
Svar
26
· Visningar
5 511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka