Grönt kort??

S

Stallkompizzen

Jag kanske snart ska börja tävla å jag undrar ifall när man behöver skaffa grönt kort...
Behöver man det över huvudtaget när man bara ska tävla clear round elr klubbtävlingar??
Tacksam för svar!! =D

Sv: Grönt kort??

Som sagts så många gånger förr så är clear round en bedömning och inte en tävlingsform. C lear round kan finnas på alla nivåer av tävlingar även om det är vanligast på de lägsta.
Det är tävlingens status som avgör om du måste ha grönt kort. På inbjudningstävling, lokaltävling och högre måste du ha det på klubbtävling är det upp till klubben att bestämma.

kort sagt: på alla tävlingar där du behöver ryttarlicens så måste du också ha grönt kort. På lägre tävlingar måste du fråga arrangören.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Freazer
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 172
Senast: Squie
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka