Grönt kort!!!!

M

Miss_Trouble

Ja som sagt skall man ju ha grönt kort om man skall tävla på kor i år....
Det kommer att finnas en sådan på Abrahamstorp 9 April!!
Mer info på www.hjoko.nu
Är det många här som kommer att ta det???

Kruxet med det där #@!?&#@ gröna kortet är ju att det verkar som att det endast blir hos er man kan rida upp? Känns lite surt om man skall missa hela tävlingssäsongen för att man inte kan just den helgen?! Vet du om det finns fler tillfällen i tex maj? Om de skall genomföra det här så måste ju folk få chansen att ta det, annars kommer det bli ont om folk i klasserna.
Tänk om någon går o köper sig en grym kossehäst i slutet på maj, skall den då vänta tills nästa år innan han/hon kan tävla? Hmm.. Tycker det verkar dåligt organiserat det här. Givetvis inte av er vilket du nog förstår. Hos er finns ju chansen! ;)

Vad jag vet så är det den enda som är inbokad iår.... Tyvärr

Jag håller med dig det måste finnas fler tillfällen!!!!
Men det är ju bara till att trycka WRAS lite extra...
Jag vet inte om dom väntar sig att alla skall ta kontakt med dom o boka en kurs, jag tror att det ligger till så!!!
Så det gäller att puscha sin egen klubb oxå!!

Men det hjälper ju inte när den egna klubben tycker att det är för få som vill ta det. Vi pratade mycket om det på årsmötet.

Då är det ju jävligt tråkigt när ens klubb tycker så....
När dom inte vill hjälpa sina medlemar som vill ha det!!!
Det måste ju va många egentligen nere i eran klubb som tar kortet eller??? Det är ju många som rider Kossor!!!
Jag vet tyvärr inget annat ställe som skall ha....inte ens RHA!!!! Men om jag får nys om det skall jag höra av mig med en gång!!!

Tyvärr är det väl så att de lärt sig av tidigare erfarenheter. Det verkar som många vill, men när det väl kommer till kritan så är det få som anmäler sig. Synd..
Jag har hört att man kan rida upp på andras hästar, stämmer det?

Hur krångligt är det att ta det gröna kortet? Måste man vara superduktig på kor eller?

Ja det stämmer du kan rida upp på vilken häst du vill... kortet e ju ryttarens o inte bundet till ekipaget!!!!

Jag vet faktist inte riktigt... men du skall kunna massa ur regel boken i de grenar du har för avsikt att ta kort för!!!
Sen skall du kunna visa upp att du kan bete dig korekt mot djuren och inte flängrida... Så super duktig behöver man inte vara!!!

det här är väl den meest idiotiska fråga men vart kan man få tag på en regelbok???

är det samma gröna kort som för engelsk tävlings sport?
I så fall är det väl bara att ringa närmsta ridskola?

Men det kanske inte är samma kort?

Hej hej... Gunilla har som du kan köpa... 100:- kostar den!!!

nej det är inte samma gröna kort... Detta är ett kort som du måste ha för att få tävla ko grenar....

RHA har startat en protestlista gentemot WRAS och WRAS agerande i Gröna Kortet frågan.

För att fylla i protestlistan gå till RHAs hemsida:
http://www.rha.nu

Det finns ett uppridningstillfälle till som WRAS annonserat om - den 10 april Påskafton!

Nu räcker inte med att kunna reglerna för den boskapsgren du tänker skriva för då det tillkommer en del frågor om kor som exempelvis synfält , lugnkapacitet etc. jämfört med hästar. Var man skall läsa sig till detta har WRAS inte brytt sig om att upplysa oss om. På det hela taget är det här med grönt kort för boskapsgrenar mycket illa skött av WRAS, ingen tycks ha tänkt efter innan man rusade åstad och bestämde om grönt kort. Kan bara uppmana alla att protestera genom sin klubb och/eller fylla i RHAs protestlista. För dom som rider quarter finns det ju nu glädjande nog boskapsklasser på allt fler quarter shower som ett alternativ till WRAS tävlingarna som säkert kommer att tappa en del boskapsekipage efter införandet av Grönt kort. Trist !

1. Jag är fortfarnade inte medlem i någon klubb
2. Jag tycker det ska bli bra med ett grönt kort. Visst de skulle finnas mer uppridnings tillfällen men annars tycker jag de e en j-vligt bra ide....

Den kursen 10 April är ändrad och kommer att vara den 9 April på Abrahamstorp!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tycker att det är ganska lustigt att RHA har lagt in en protest lista då det var dom som proppsade mest på att det skulle bli ett grönt kort!!!! JA ja jag kallar det för dubbel moral men men.....

Håller helt med dig. Snacka om dubbelmoral. De om någon skall väl se till att det finns uppridningstillfällen för sina medlemmar. RHA kom till , om jag inte minns fel, för att främja boskapsgrenarna. Därför anser jag att eftersom RHA antagligegn är den klubb där det finn flest ryttare som rider på boskap finns bör åtminstonde ordna 4 st uppridningstillfällen varje år och bjuda in de andra klubbarna. RHA är en rikstäckande klubb. Varför har de inte årdnat flera uppridningstillfällen föregående år? Eftersom de redan då visste om vilka regler som skulle gälla i år för grönt kort? Dessutom skulle denna regel, om jag inte minns fel , ha införts redan föregående år. Men det blev uppskutet ett år. Det har funnits hur lång tid som helst att kunna få till uppridningstillfällen gjorda. Varför skrika det finns fortfarande tid att göra något åt saken ordna ett uppridningstillfälle i klubben.Det kan inte vara allt för svårt! Eller?
Nu sticker jag ut hakan och får säkert smällar!
Men kan det vara så att RHA är livrädda för att inte få tillräckligt med ridande i koklasserna till sin stora tävling? Därav sämre ekonomi. Jag tror inte det hade varit så stor affär med det hela om de inte hade haft en stor tävling!!! Kan ha fel, leker med tanken!

Dessutom är det upp till vilken klubb som helst att ordna så det kan bli uppridningstillfällen. Alla distrikt kanske kan jobba för ett uppridningstillfälle 5 st. Vilket utbud.

Mycket snack lite verkstad! Ta tag i saken istället.
Och sluta kritisera WRAS om detta!!!!
Lycka till med tävlingen den blir säkert en hit.
Maria
Anser även att en protestlista är sandlådenivå! :devil:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 976
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Takire
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 893
Senast: Hermelin
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 096
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4