Håller helt med dig. Snacka om dubbelmoral. De om någon skall väl se till att det finns uppridningstillfällen för sina medlemmar. RHA kom till , om jag inte minns fel, för att främja boskapsgrenarna. Därför anser jag att eftersom RHA antagligegn är den klubb där det finn flest ryttare som rider på boskap finns bör åtminstonde ordna 4 st uppridningstillfällen varje år och bjuda in de andra klubbarna. RHA är en rikstäckande klubb. Varför har de inte årdnat flera uppridningstillfällen föregående år? Eftersom de redan då visste om vilka regler som skulle gälla i år för grönt kort? Dessutom skulle denna regel, om jag inte minns fel , ha införts redan föregående år. Men det blev uppskutet ett år. Det har funnits hur lång tid som helst att kunna få till uppridningstillfällen gjorda. Varför skrika det finns fortfarande tid att göra något åt saken ordna ett uppridningstillfälle i klubben.Det kan inte vara allt för svårt! Eller?
Nu sticker jag ut hakan och får säkert smällar!
Men kan det vara så att RHA är livrädda för att inte få tillräckligt med ridande i koklasserna till sin stora tävling? Därav sämre ekonomi. Jag tror inte det hade varit så stor affär med det hela om de inte hade haft en stor tävling!!! Kan ha fel, leker med tanken!
Dessutom är det upp till vilken klubb som helst att ordna så det kan bli uppridningstillfällen. Alla distrikt kanske kan jobba för ett uppridningstillfälle 5 st. Vilket utbud.
Mycket snack lite verkstad! Ta tag i saken istället.
Och sluta kritisera WRAS om detta!!!!
Lycka till med tävlingen den blir säkert en hit.
Maria
Anser även att en protestlista är sandlådenivå!