Gröngöling

L

Lunaedies

Hej! Jag har för tillfället ingen häst och inte heller någon direkt uppfattning om vad som krävs för att börja med fälttävlan.
Har ridit en del Cross-country på Irland och nu är jag FAST!:love:
Hur gör man för att komma igång i Sverige? Hur funkar det? Vad behövs? Ps: Bor i Helsingborg...
Hoppas på svar: /Elisabeth
:bow:

Sv: Gröngöling

Det du först och främst måste göra är att ta Fälttävlanskortet (om du inte redan har tagit det) sedan börjar man alltid med att rida debutant. Och efter 2 felfria debutanter får man gå upp i lätt klass o.s.v.. :)

Jisses...jag vet knappt vad ett ft-kort är. :D
Läste lite kort om det i en av de nålade trådarna. Men man kan väl inte ta ft-kort om man är hästlös? *ska fixa icke-vattenrädd häst* :p
Men för att komma igång och få tillgång till banorna så måste man ha kort alltså?

Först måste du ju ha en häst som du kan hoppa med. Det är nog inte många som lånar ut sin häst till terrängträning, så det kanske blir knepigt. Kanske finns det ridskola/ridläger som kan erbjuda terrängträning på sina hästar? Jag vet dock ingen.
Men - om hästproblemet är löst - så är det bästa att ta kontakt med någon av tränarna i Skåne och fråga när de har träningar på någon terrängbana. Det finns en förteckning över tränare på ridsportförbundets hemsida. Man kan också kolla med någon av klubbarna i Skåne som har terrängbana om de ska ha någon träning i höst (närmast Helsingborg är väl Tågarp och Dagstorp).

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 549
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 924
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
19
· Visningar
2 018
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka