Gröna papper - Cairo?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sweet_extraa
  • Startdatum Startdatum
S

sweet_extraa

Har en liten undran då jag blivit erbjuden att köpa ett sto föl född 2008 efter cairo. Men jag har fått för mig att avkomman inte får gröna papper e. cairo i år. men vänder mig till er lite mer kunniga?
Stämmer det att hon får gröna papper alt. ej?

Sv: Gröna papper - Cairo?

Cairo var godkänd när fölen födda i år tillverkades och därför får de gröna papper.

okej, hon får alltså gröna papper.. jaha. där ser man. då får jag dra tillbaka den tanken ;) tack för svaret. men kommande år då? är han sänkt eller hur ligger det till nu?

Han är väl på V, dvs man väntar och ser om det kommer fler avkommor till visning.

Föl som tillverkas när hingsten inte är godkänd längre får grå papper. För deras del spelar det ingen roll om han blir godkänd igen senare, det är hingstens status när fölen tillverkas som avgör pappersfärgen.

jo så lång är jag med. men trodde redan han hade blivit nerdragen. men okej då är jag med :) tack alla för svaren

Han blev nerdragen i höstas så de föl som föds nästa år får grå papper.

okej, då hade jag lite rätt iallafall :)

tack för de snabba svaren

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 016
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 626
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka