Groddar & skott

OK, så du har dem liggandes i botten på en bunke helt enkelt? Ingen avrinning annat än det du gör direkt du sköljt dem?

Och vad 17 är nakenhavre? :laugh:
(Ja jag kan googla. Men jag har lärt mig att google inte är blyg med resultaten när man googlar vissa ord, och jag har fått nog av perversioner jag aldrig tidigare hört talas om för ett tag nu. Vill inte veta vad folk kan tänkas göra med havre... :cautious:)

Så farligt är det inte ;) Det är en äldre havresort som har högre proteinhalt än vanlig havre och inget skal då.

(Ja jag kan googla. Men jag har lärt mig att google inte är blyg med resultaten när man googlar vissa ord, och jag har fått nog av perversioner jag aldrig tidigare hört talas om för ett tag nu. Vill inte veta vad folk kan tänkas göra med havre... :cautious:)
:rofl::rofl:
Nakenhavre är en oförädlad gammal havresort vars skal släpper under tröskningen så kärnorna är nakna - därav namnet. :D Man kan koka dem och använda dem istället för ris, eller också grodda dem, som jag gör. Själv har jag blivit helt tokig i nakenhavre - det är SÅ gott! :love:
Och det stämmer - de ligger bara i en enda klump i en bunke under handduk - ingen avrinning. Sedan sköljer jag igenom dem i en sil minst morgon och kväll.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka