P

pippi27

Hehe, ja vad säger man.
Igår fick hundarna var sitt öra. Helt klart blev det att Jesper aldrig tidigare stött på en sådan märklig tingest :D . Han tog örat och la sig på sin filt. Lade sig ner, släppte örat och tittade sig fundersamt omkring och visste inte riktigt vad det var meningen att han skulle göra med denna märkliga sak han fått. Så såg han att Kira glatt mumsade på sitt öra. Han gnagde lite försiktigt på en kant och upptäkte att "hoppsan, det här var ju jättegott!". Ni skulle sett hans min, helt obeskrivbar :p Örat försvann fort och han skulle gärna tagit fler om han fått. Var lite orolig att magen skulle paja, men nej, det har inte varit några problem.
Lite mer uppdatering : nu får han gå lös på tomten när vi är ute. Nästan helt slutat att hoppa när han hälsar. Någon vallare lär det nog inte bli, han är rädd för kossorna, ska testa honom på fårskallarna och se om det går bättre.

Sv: Grisöron

Jag minns när min hanne fick en pipleksak första gången.... Han tog den i munnen och den pep till! Han studsade tillbaka och spottade ut den äckliga tingesten och sedan gick han omvägar runt den resten av kvällen.... När väckarklockan ringde nästa morgon kunde jag inte fatta att jag var så trött? Det kändes som jag inte sovit någonting fast jag lagt mig i god tid... Men sedan fattade jag att klockan var bara 3 på natten och att min hanne frenetiskt tryckte på pipleksaken med nosen! *s*

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 823
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 314
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
679
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 750
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar