Grishjälp!!!

Sv: Grishjälp!!!

Man behöver en svart gris, en pensel och en burk vit färg samt en lättlurad kultingspekulant!

Men det var MIN ide och MIN väg till ett liv som millionär!!!:D

/KT

:rofl::rofl:

Lycka till att bli miljonär på att föda upp minigrisar.:p
(Jag tycker bara att det är utgifter.)

Fast det är ju klart.
Bodil blev en gång för en herrans massa år sen erbjuden 60.000 kr :eek: av en tysk, för en "liten", "unik" galt som hon själv hade fått av en "seriös" uppfödare.
Och eftersom hon blev erbjuden så mycket pengar, så måste den ju vara liten och unik, så den behöll hon i stället.

Den "lilla" galten blev i vuxen ålder ca 50 kg.:D
Han hette Pelle Snusk och blev senare min första avelsgalt.:love:

I dag ångrar hon naturligtvis att hon inte tog erbjudandet.;)

Man behöver en svart gris, en pensel och en burk vit färg samt en lättlurad kultingspekulant!

Men det var MIN ide och MIN väg till ett liv som millionär!!!:D

/KT

Hmmm... Vet inte om jag skulle våga köpa en gris av dig:cool:

Man vet ju vad du har varit med din pensel;)

MVH Russin8 som nog ska ta med sig lacknafta nästa gång jag tittar på kultingar:idea:

Fast det är ju klart.
Bodil blev en gång för en herrans massa år sen erbjuden 60.000 kr :eek: av en tysk, för en "liten", "unik" galt som hon själv hade fått av en "seriös" uppfödare.
Och eftersom hon blev erbjuden så mycket pengar, så måste den ju vara liten och unik, så den behöll hon i stället.

Den "lilla" galten blev i vuxen ålder ca 50 kg.:D
Han hette Pelle Snusk och blev senare min första avelsgalt.:love:

I dag ångrar hon naturligtvis att hon inte tog erbjudandet.;)

Gud vad roligt...60000 måste vara något av ett rekordpris!

/KT

Man vet ju vad du har varit med din pensel;)

MVH Russin8 som nog ska ta med sig lacknafta nästa gång jag tittar på kultingar:idea:

Tss den konstnärliga friheten! Jag kan signera grisen om du vill! Det kan stå Kung Tulle på rumpan...fast då blir det dubbla priset och grisen kommer sedan bli ovärderlig när jag väl blivit världsberömd som grismålare!

:rofl:

/KT

Tss den konstnärliga friheten! Jag kan signera grisen om du vill! Det kan stå Kung Tulle på rumpan...fast då blir det dubbla priset och grisen kommer sedan bli ovärderlig när jag väl blivit världsberömd som grismålare!

/KT

Men då vill jag kunna få välja färg på grisen själv:idea:. Skulle tycka att det var snyggt med rosa elefanter:) på en blå botten!
Går det att ordna tror du:).

MVH Russin8

/KT

Då kan du bilda ett företag med den här tjejen :D, men jag tror att du har en bättre handstil.;)

ryktet.jpg

(Det här är Helga i "sminket" innan det är tagning för en reklaminspelning för Skandia)

Va coolt:) Var det en av dina grisar som var med i den filmen!

Du hade inte hjälp av KT med målningen?:angel:

MVH Russin8

Va coolt:) Var det en av dina grisar som var med i den filmen!

Du hade inte hjälp av KT med målningen?:angel:

MVH Russin8

Helt oskyldig till den grismålningen men apropå filmgrisar så har två av de grisar jag haft varit filmstjärnor.

Linderödsgrisen Ådala Skade var med och spelade vikingatidens gris i en film som visades på vetenskapens värld för ett antal år sedan

Minigrisen Mörkmårdens Anakin var med i ett program på TV4+ om roliga husdjur eftersom familjen han såldes till som kulting bodde granne med producenten? för just det programmet. Anakin är ur min uppfödning.

Sedan har min häst nordsvensken Victor tydligen spelat in en film för en massa år sedan innan han blev min. Men jag har aldrig fått reda på i vilken film och hur mycket han var med. Men ser ni en svensk film eller TV serie där det är en svart nordsvensk med stjärn och vita strumpor bak med så kan det vara han !

/KT

Ja det ska jag :). Russin8 gris är det inte när man försöker klippa klövar när hon inte vill:smirk:. Men hon är så söt o go. :love:Älskar godis.:angel:

Vill bara hälsa från min son Torulf att nu när det finns en gris som heter som hans storebror - Esbjörn - så ser han gärna att det blir en Torulf i någon av dessa kullar...

Vill bara hälsa från min son Torulf att nu när det finns en gris som heter som hans storebror - Esbjörn - så ser han gärna att det blir en Torulf i någon av dessa kullar...

:D En Ms Piggy's Tursamme Torulf kanske? :angel:
Talangfulle xx, Tokige xx, Trevlige xx, Trogne xx, Trofaste xx, Tuffa xx, Tillgivna xx, Trygga xx, Tindrande xx och Tillgivna xx är redan upptagna.:crazy:

Men kom gärna med förslag.;)

Men jag vill inte ha en tyst gris. Tycker det är jätte mysigt när man håller på i stallet, pratar lite med Babe och hon svarar alltid med en grymtning:) Sen hör man direkt när hon blir arg på någon katt eller att hunden ligger i vägen:rofl:

Men visst det där ilskna skriket kan man kanske vara utan:angel:

MVH Russin8

Men jag vill inte ha en tyst gris. Tycker det är jätte mysigt när man håller på i stallet, pratar lite med Babe och hon svarar alltid med en grymtning:) Sen hör man direkt när hon blir arg på någon katt eller att hunden ligger i vägen:rofl:

Men visst det där ilskna skriket kan man kanske vara utan:angel:

MVH Russin8

Själva "pratandet" tycker jag iof om, men även det kan vara lite irriterande när man vill se på TV.:angel:
(Det ända sättet att få tyst på Madicken som bor inne med oss, är att ta upp henne i soffan. Bortskämda lilla gris......:angel:)

Men det höga, skärande skriket har tyvärr gett mig tinnitus genom åren.
Vet man vid en hantering att det kommer att skrikas, så behöver man hörselskydd.:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 484
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 990
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama