Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blev jag nästan sugen på att få egna kultingar. Är det något som, ni som kan, rekomenderar. Grisen jag har är 1,5 år gammal. Hon har full stamtavla och jag har sett hennes mamma och pappa som bor hos hennes uppfödare.
Vad är det jag ska tänka på om jag funderar på att betäcka (heter det så bland grisar?) henne. Är det för sent på året nu? Vad behöver hon ha för att kunna få fram friska och sunda kultingar.
Det jag tänkte på var att om jag tar kultingar på henne så kan jag behålla en sugga. Skulle vara så roligt att få föda upp den själv och vara med från början.
Tacksam för råd eller tips var jag kan läsa om det och om ni tror att jag som förstagångs ägare av gris kan ge dom en så bra start som möjligt.
MVH Russin8
Nu blev jag nästan sugen på att få egna kultingar. Är det något som, ni som kan, rekomenderar. Grisen jag har är 1,5 år gammal. Hon har full stamtavla och jag har sett hennes mamma och pappa som bor hos hennes uppfödare.
Vad är det jag ska tänka på om jag funderar på att betäcka (heter det så bland grisar?) henne. Är det för sent på året nu? Vad behöver hon ha för att kunna få fram friska och sunda kultingar.
Det jag tänkte på var att om jag tar kultingar på henne så kan jag behålla en sugga. Skulle vara så roligt att få föda upp den själv och vara med från början.
Tacksam för råd eller tips var jag kan läsa om det och om ni tror att jag som förstagångs ägare av gris kan ge dom en så bra start som möjligt.
MVH Russin8
Nej jag har köpt henne i Heby. Jag tror inte att hon har något uppfödar namn ännu. Men vad jag förstått väldigt seriös. Alla papper i ordning och vacinerade och allt det som jag läste på Minigris sällskapets hemsida att man skulle ha.
Vad är det som är är ovanligt med dina kultingar som ska komma?
Då förväntar jag mig nya bilder på hemsidan den 15 februari
MVH Russin8
Själv går jag här som en äggsjuk höna och längtar till den 14 Februari. Då är det beräknat att Estrella ska få sina (förhoppningsvis ovanliga) små bäbisar.
Hm
Om Gudrun tog sig på första betäckningen hemma....( Hon var ju så brunstig att hon inte visste vart hon skulle bli av) så ska hon grisa...gissa när??????
/KT
Du hämtade henne den 23 okt.
När fick hon träffa Börje och när blev hon betäckt?
Om jag leker med tanken att hon blev betäckt den 26 okt, så kommer hon att grisa runt den 18 Februari.
Och det är ju snart!
Eller blir det på samma dag som Estrella?
Hon var så stenbrunstig att jag släppte in henne hos Börje direkt jag kom hem....och det var BIG LOVE direkt!
Jag tror ungefär samtidigt som Estrella! Jag tycker i varje fall att hon SER dräktig ut. Fast jag vill ju ha kultingar så supermycket att jag kan inbilla mig också. Fast jag har inte märkt brunst efter hon kom hem....men jag kan ju ha förträngt det också!!!!
Jag hoppas på åtminstone EN liten söt prickig gris......SNART
/KT
Vet du om någon av Börjes föräldrar är prickig?
Det behövs nämligen prick-anlag från båda föräldrarna om du ska få några prickiga kultingar
Annars får du räkna med att det bara blir svarta kultingar.
Men då blir det ju fel. Dom ska ju ha svarta prickar, inte vita
MHV Russin8
Nej, vad häftigt....En svart gris med vita prickar.
Hmm...Undra vilka färger och teckningar man behöver till det.