Grisar, tänder

Sv: Grisar, tänder

För dyrt här också imho

Knappast, eftersom man inte behöver så mycket kött som de flesta äter. Ska man äta det till varje måltid blir det ju dyrt. Men det ger ju bara mitt argument om att I-länder konsumerar mer än vad de behöver mer vatten på sin kvarn.

Sv: Grisar, tänder

Växer verkligen betarna hela livet? Man slipar ju ner dom (och de övriga tänderna) bara några dagar efter födseln. Eller gör man detta bara för att de ska mista den spetsigare toppen och få till en mer trubbigspets när de sedan växt?
Nu tänker jag främst på slaksvinsuppfödning har noll koll på om mans lipar tänder på tamgrisar som föd upp för att kela med...

Läste lite i min bok och såg nu att man slipade främst för att kultingarna inte ska gnaga med de små sylvassa tänderna på spenen men måste nog endå ta mig en vända ut i tillväxtavdelningen och kolla tänder :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 985
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 509
Senast: Pratsch
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 464
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa
  • Motionscykel?