Magnum

Trådstartare
Finns det barngrindar som är modell lite längre (170 cm i detta fall) som inte har en 'tröskel' ?
Annars finns ju fällgrinden i trä eller den man drar ut i tyg tex..

Behöver ha en i trappen uppe men vill hemskt gärna slippa tröskeln som de flesta verkar ha?

Tips eller idéer eller har ni en med tröskel och tycker det fungerar? Ser mig själv snubbla och trilla nerför trappen typ :grin::angel:

En av mina vänner hade en lång grind utan tröskel, när deras barn var små. Men var de köpte den vetekatten, kan fråga om hon minns... (hennes yngsta är jämngammal med min äldsta = 14 år...)

Jag har sytt egna grindar då vi inte hittade någon som passade vårt hus/våra behov.

Kraftig markisväv, kort stump av rejäl resår i alla fyra hörnen och pistolhakar som fästs i skruvade ringar i väggen. Allt måste spännas rätt rejält för att funka naturligtvis.
Inga barn har råkat illa ut och en fördel var att vår lilla hund lyckades ta sig förbi ändå, iaf den nedanför trappen.

Jag har sytt egna grindar då vi inte hittade någon som passade vårt hus/våra behov.

Kraftig markisväv, kort stump av rejäl resår i alla fyra hörnen och pistolhakar som fästs i skruvade ringar i väggen. Allt måste spännas rätt rejält för att funka naturligtvis.
Inga barn har råkat illa ut och en fördel var att vår lilla hund lyckades ta sig förbi ändå, iaf den nedanför trappen.
Lät bra, men känns inte som något jag vågar mig på :o:angel:
Var det lätt att koppla lös när man skulle förbi?

Anledningen att vi inte vill ha trösklar är att vi måste ha grinden två decimeter in i hallen från översta trappsteget. Känns som gjort för snubbling, särskilt med barn i famnen :nailbiting:

Nu löser vi det med att inte vara uppe :cool: eller stänga in oss i det enda rummet med dörr :p känns ohållbart på nåt vis :D

Vi hittade inga sa vi byggde själva, det var inte alls svart och vi kunde anpassa storleken och höjden precis som vi själva ville. Jag kan ta en bild senare.

Vi har använt kaminskydd även vid trappan (både uppe och nere) eftersom vi har bred trappa och även långt mellan pinnarna i trappräcket. De har en liten tröskel, men jag tycker ändå att det fungerar bra.

Lät bra, men känns inte som något jag vågar mig på :o:angel:
Var det lätt att koppla lös när man skulle förbi?

Ja, det är inga problem. Lite kraft måste man iofs ha, och besökare som aldrig öppnat förr kan ha lite svårt. Men jag och maken öppnar utan problem även med barn i famnen, oftast blev det så att vi bara öppnad den översta haken.
Vi är iaf jättenöjda. Minsta möjliga påverkan på väggarna och de tar ingen plats alls. Kostnaden blev dessutom knappt ingen alls :D

Ja, det är inga problem. Lite kraft måste man iofs ha, och besökare som aldrig öppnat förr kan ha lite svårt. Men jag och maken öppnar utan problem även med barn i famnen, oftast blev det så att vi bara öppnad den översta haken.
Vi är iaf jättenöjda. Minsta möjliga påverkan på väggarna och de tar ingen plats alls. Kostnaden blev dessutom knappt ingen alls :D
Hur fäste du pistolhaken i tyget sas?

Hur fäste du pistolhaken i tyget sas?

Kraftig resår, vikt några gånger. Behövs inte så lång stump.

image-1.jpeg

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 009
Senast: Efwa
·
Hemmet Finns det någon annan här inne som isolerat och inrett kallvinden i sitt gamla hus och har tips, råd, idéer och kanske även...
Svar
6
· Visningar
5 690
Senast: Rie
·
Utrustning Vi har under ungefär ett år lånat lite olika Värmlandsvagnensläp då vi har tänkt oss att skaffa ett eget. Hade först en vanlig...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: whitelook
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama