Grimma på ohanterad unghäst?

Sv: Grimma på ohanterad unghäst?

Det håller jag absolut med om och tycker inte är konstigt alls, jag tycker precis som du att dom ska gå att leda näst intill från början :) (alltså inte att man ska kasta sig över dom och dra på en grimma så fort dom kommit ut, men ganska på en gång.) Tror jag uppfattade dig rätt och att du menade det?)

Då behöver man ju inte heller komma till den punkt där man måste "bråka" på dom en grimma :)

Sv: Grimma på ohanterad unghäst?

"Där så hade jag bökat in den i en box och så hade vi varit några stycken och tryckt upp den mot väggen och helt enkelt satt på en grimma."

Det var det jag reagerade på som jag tyckte lät lite brutalt, ditt sätt verkar mildare även om jag inte använder det själv :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Är väldigt nyfiken på hur andra gör när ni hanterar hästen ur en säkerhets synpunkt. Jag har sett en del olika nivåer av säkerhetstänk...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 284
Senast: Yrja
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: ameo
·
W
Träning Hej! Jag är relativt nybliven ägare till en treårig unghäst som är trevlig men ganska bortskämd. Sen ett par veckor har jag ett problem...
Svar
13
· Visningar
2 123
Träning Ni med Islandshästar. Hur mkt och hur tidigt hanterar ni era föl och unghästar? Jag vet nämligen inte hur jag ska göra! Jag vill ju...
Svar
15
· Visningar
1 243
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama