GRIFFIN ROBERT WHITAKER SHOWJUMPER

J

Jet

Någon som har erfarenhet utav den sadeln?
Berätta gärna! Både positiva & negativa saker!

Är lite sugen på att köpa en sådan iallafall. :)
Vilken typ av häst ligger den bra på?

Jag hade en begagnad hemma på prov för ett tag sedan. Den var ganska trevlig att rida i bra stöd också. På mitt fullblod låg den bra baktill men var för bred fram (låg för nära), på halvblodet var den ok fram men hon är väldigt bred och platt över ryggen så den passade inte henne heller. Kanske passar den en omusklad rygg med lite bred manke ;) dvs jämnbred häst. Helt ok sadel för det priset om man har en häst den passar på.

Tack för svaret! :)
Vad var det för bomvidd på den du hade?
Jag har en kallblodstravare, en arab och en halvblodskorsning. Den borde ju passa på någon av dem! :D
Nä, skämt åsido så är sadeln tänkt till kallblodet som är ganska bred över ryggen. De flesta vida sadlar brukar ligga bra på henne. Fast det beror ju på hur vid denna sadeln är då... :)

Ingen mer som provat Griffin Robert Whitaker Showjumper??

Jag har en sådan hoppsadel till mitt 4-åriga halvblod.
Hon är relativt rak i ryggen, normalhög manke.
Välmusklad och bred över ryggen.
Min sadel är storlek wide, vilket är den bredaste de har på den modellen.

Jag har blivit väldigt positivt överaskad av denna sadel, den är bekväm att sitta i, och ger rejält med stöd vid ridning i fältsits och vid hoppning.
Det är ju ingenting att rida dressyr i, men vilken hoppsadel är det ?

Jag är iaf otroligt nöjd, och hästen också !

bibban

Jag köpte en en sådan till min unghäst (3åring) just för att jag inte ville lägga massor av pengar eftersom han växer. jag är grymt imponerad av den sadlen!!!
Nu är unghästen på hingstbete, men jag använder syntetsadlen dagligen till de andra hästarna istället! :love: :D

*puttar upp igen*

Nu vill jag höra vad ni har att säga om den sadeln som trådskaparen frågat efter... :D

Tack för ditt svar! Roligt att ni har så mycket positivt att säga om sadeln!
Funderar starkt på att köpa en... :idea:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 860
Senast: mamman
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar