Grekiska öarna

exotic

Trådstartare
Vilka favoriter har ni? Bomba med alla tips ni har. Har ni erfarenhet av Korfu, Lefkas, Zakynthos?
 
Var på zakynthos som yngre. Regnade varje dag typ en timme :D Låg pengar i alla pooler :up:

Men det var fint och skulle kunna åka tillbaka.
 
Bara varit på Kreta och Rhodos. Föredrar nog Kreta av dem. Det var rätt blåsigt på Rhodos, vilket jag fått höra i efterhand att det ofta är.
 
Vilka favoriter har ni? Bomba med alla tips ni har. Har ni erfarenhet av Korfu, Lefkas, Zakynthos?

Har varit på både Lefkas och Zakynthos - för typ 25 år sedan. Grekland är trevligt , utom maten på många turistorter. Nog är det gott med grekisk sallad, men det är inte riktigt min bag flera veckor i sträck.
 
Har varit på Lefkas men det var 20 år sedan ;)
Efter det har jag varit på Kefalonia, Karpathos, Samos 2ggr, Ammoudia, Naxos och Kalymnos.
Har ALDRIG blivit missnöjd! Har aktivt valt ort som varit lugn med bra badmöjligheter, små hotell... Och hittat rätt varje gång. :heart

Beror på vad man söker efter i sin semester, det mesta går att hitta i Grekland :love:

Undviker större orter, stora hotellkomplex, aldrig AI.... väljer hellre lokala tavernor till middag, prova nya ställen... Kan absolut vara en turistort men i liten skala :love:
 
Lånar tråden lite och frågar hur ni upplevt vädret på grekiska öar (och vilka) i oktober?

Har varit på Rhodos en gång i början av oktober. Av 12 dagar semester var det 10 dagar med 20-25 grader både i vattnet och på land, samt två dagar med rejäla åskskurar. Så helt ok för oss som var där en längre period. Var några ungdomar som var där 4 dagar, varav två regnade bort.
 
Lånar tråden lite och frågar hur ni upplevt vädret på grekiska öar (och vilka) i oktober?

Har varit på Rhodos en gång i början av oktober. Av 12 dagar semester var det 10 dagar med 20-25 grader både i vattnet och på land, samt två dagar med rejäla åskskurar. Så helt ok för oss som var där en längre period. Var några ungdomar som var där 4 dagar, varav två regnade bort.
Det är ganska typiskt för oktober. Oftast fint men det kan också komma störtskurar - ju fler desto längre in i månaden man kommer.

Det är säkrast att hålla sig långt söderut, Kreta eller Rhodos och öarna omkring. Även Kos, Kalymnos, Leros ligger hyggligt till.
 
Beskriv gärna vad du vill ha på din semester, strandtyp, storlek på by/stad, sevärdheter etc så kommer du nog få flera tips :)
Tack. Söker något för lite äldre, lugnt. Nära strand och hyffsat nära centrum. Ej lång busstransfer gärna max 30 min. Ej där det krävs båt till ön. Inte viktigt med mycket sevärdheter, för mest intresserad av sol och bad denna gång.
 
Tack. Söker något för lite äldre, lugnt. Nära strand och hyffsat nära centrum. Ej lång busstransfer gärna max 30 min. Ej där det krävs båt till ön. Inte viktigt med mycket sevärdheter, för mest intresserad av sol och bad denna gång.
Kefalonia är mkt vackert!
Vi bodde en bit bort från flyg o stad så ni kanske skulle stanna vid Lassi då, strax utanför huvudorten Argostoli, ingen lång transfer heller då. Har dock aldrig varit i Lassi 😁 Men att hyra bil och se sig om lite rekommenderar jag starkt!

Annars kanske min favorit Samos, Pythagorion är en mysig by nära flyget 👍 ej badat däromkring dock!
 
Varit på korfu. Väldigt liten by med en egen liten nudiststrand.. Eller lite längre bort en vik där vi i princip var helt själva hela veckan. Minns ön som liten och det hände inte så mycket men väldigt charmig och rogivande. Vägarna däremot. Omg....en åsna hade transportera oss snabbare längs dessa smala grusvägar längs bergsväggarna. Tog oss timmar att ta oss 2 mil till flygplatsen. För åksjuka personer rekommenderar jag inte korfu
 
Tack för alla tips. Det blev Kefalonia och Lassi.
Om ni inte har åkt iväg ännu så kan jag rekommendera att åka runt lite på ön. Vi var i Assos i några dagar, väldigt gullig by (när vi var där då för några år sedan iaf). Faktiskt det bästa stället vi var på under veckorna vi åkte runt på Kefalonia och Zakynthos.

Myrthos var också roligt att ha sett tyckte jag, det är ändå en rätt häftig strand :)
 

Liknande trådar

Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
360
Senast: Halcyon
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·
Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
10 041
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp