0

00000

Okej, har en rätt så dum fråga (därav ny användare), men har aldrig varit i den här situationen. :crazy:

Hade oskyddat sex ca två veckor sen (precis när jag hade ägglossning, upptäckte jag senare), och ja.. :confused:

Är det för tidigt att testa sig?

Min mens bör komma om ca fem dagar men jag blir snart tokig.

Hoppas att jag kan få ett svar. :crazy:

Sv: Gravtest?

Om du testar dig nu så finns risken att det blir ett negativt svar trots att du är gravid.

Bättre att vänta tills dagen då du förväntar din mens :)

Tror det kan vara för tidigt. Vänta i 5 dagar. Blir det negativt, kan det vara för tidigt eller blivigt fel och då kan du vänta 1-2 dar till.

Jag testade på dag 28 och har 35 dagars menscykel, alltså 1 vecka före beräknad mens och det vart positivt som tusan vid första droppen ;)

Fast det är ju knappast att rekomendera att testa så tidigt.

Ja testa kan man ju alltid, men får man negativt så tycker jag att man bör ta om testet efter att mensen faktiskt har uteblivit :)

Fast det är ju knappast att rekomendera att testa så tidigt.
Fast det är ju inte tidigt, det är ju samma dag som de som har "standardlång" cykel förväntar sin mens.

Jag har också lång cykel och det innebär ju att jag också kan testa positivt upp till en vecka innan mensen skulle ha kommit. Det är ju antalet dagar som gått sedan ägglossningen som spelar roll. Jag har testat positivt 12 dagar efter ägglossningen två gånger (och negativt efter 10 dagar ;))

Men gud vad dum jag är, självklart är det som du skriver :D, läste lite för snabbt i går kväll ..

Är det okej om jag kapar tråden lite?

Sitter i ungefär samma sits och känns dumt att starta en ny tråd.. :crazy:

12 dagar efter ägglossningen sa du Gandalf att du testat och fått positivt.
Är inne på min elfte dag nu (sedan både sex och ägglossning), bör väl få min mens om tre - fem dagar men är nyfiken som en strut om jag har något där inne (det skulle inte förvåna mig om jag har det).

Är det bara att härda ut och vänta en vecka?

Herregud, ni som varit/är gravida måste ha blivit galna dagarna innan bf. Och ni som har gått över tiden!! :eek:
Jag kan knappt vänta på att se om min mens behagar sig att dyka upp, ni har ju väntat på ett litet barn!

Så du tror att jag kan testa mig?
Mensen bör komma mellan den 29 - 1.

Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. :crazy:

Är det okej om jag kapar tråden lite?

Sitter i ungefär samma sits och känns dumt att starta en ny tråd.. :crazy:

12 dagar efter ägglossningen sa du Gandalf att du testat och fått positivt.
Är inne på min elfte dag nu (sedan både sex och ägglossning), bör väl få min mens om tre - fem dagar men är nyfiken som en strut om jag har något där inne (det skulle inte förvåna mig om jag har det).

Är det bara att härda ut och vänta en vecka?

Herregud, ni som varit/är gravida måste ha blivit galna dagarna innan bf. Och ni som har gått över tiden!! :eek:
Jag kan knappt vänta på att se om min mens behagar sig att dyka upp, ni har ju väntat på ett litet barn!
Om du är superivrig så testa i morgon, med morgonurin så att den är koncentrerad. Om du vill vara säker på att inte kasta pengarna i sjön så väntar du ett par dagar till. Det är jätteolika hur snabbt hormonhalterna ökar, jag vet många som har testat positivt efter 10 dagar eller mindre, medan andra får vänta en vecka längre eller mer!

Är det positivt så behöver du inte testa igen, är det dock negativt så kan du vänta några dagar och prova igen :)

Sen finns det å andra sidan en del som har testat negativt flera veckor in i graviditeten innan det till sist blev positivt svar.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 909
Senast: lizzie
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 057
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar