Grävlåda med odling i?

Habina

Trådstartare
Har precis kommit hem från veterinären med min kanin. Istället för det väntade "Oj, den här kaninen borde verkligen tas bort" fick jag istället höra "Oj, det var en väldigt välskött och fräsch kanin". Jag som var övertygad om att jag misskött min älskling, fick istället kvitto på att hon mår mycket bra och förmodligen kommer ha många år kvar framöver. :banana:

För att fira det här tänkte jag skämma bort Busan med en grävlåda på balkongen. Min första tanke var att använda hennes tolettlåda (som hon ändå inte går på, hon hoppar in i buren om hon blir kissnödig), men så slog det mig att jag skulle kunna göra en låg rabatt i ena hörnet där jag även skulle kunna odla persilja och basilika.

Men är det en dum idé? Finns det risk att hon föräter sig på godsakerna? Eller kanske gräver så att hon förstör odlingen?

Vad mer kan man odla på balkongen till sin underbara, fina kanin? :love:

8565113.jpg

Sv: Grävlåda med odling i?

Istället för det väntade "Oj, den här kaninen borde verkligen tas bort"

Varför trodde att du skulle få höra detta? :crazy:

I övrigt vet jag inte ang. din frågeställning var bara nyfiken på varför du trodde du skulle få avliva kaninen

se bara till att odlingslådan inte står framme för jämnan, de du nämnde är ju kryddor och det är inte alls bra att ge kaniner sådant i massa mängder! du kan ju sätta ner vanliga gräsfrön eller havre! ska du ha den som låda åt kaninen så kan du faktiskt räkna med att allt är urgrävt ett tag senare! efterssom det är jord och växter så påminner det om utelivet! kaniner älskar att gräva och gör det när den får chansen! du kan ju sätta ner en till låda bredvid som du fyller upp med sand och jord utifrån som den kan gräva i, så kan den ju ha den andra som "matförråd" skulle kaninen börja gräva i odlingslådan så sätt genast över den till den andra, efter ett tag förstår den att han ska gräva i sanden istället! :laugh:

För att jag är en hemsk matte förstås! ;) Äsch, jag ser ju spöken när det inte finns någonting. Tyckte att hon blivit lite väl tufsig i pälsen + att hon haft lite rinnigt öga ett tag. Men det var bara inbillning från nojjiga matte. :D

Hm... Du har en poäng där. Tror hon kommer gräva som en galning bara hon får chansen. ;)

Egentligen skulle jag vilja ha en egen odling av maskros, men det känns konstigt att gå till blomaffären och be om sådana frön. :p

Det räcker med en liten bit rot, den förökar sig bra genom rotdelning.... Om man skär roten i tio delar så kommer det tio växter, en trädgårdsnisses död!

Vilken fantastisk växt! :D Jag skall förbi plantagen i helgen och se om de har några passande pallar/krukor för den här odlingen. :angel:

Morötter då? Vilket djup på jorden kan de tänkas behöva? Jag är ju främst ute efter blasten, så frågan är vilka morötter som ger bäst blast.

Tips på bra trädgårdssida? *känner mig helt lost*

Eftersom du är ute efter blasten så tror jag inte att djupet är så viktigt... Jag skulle nog satsa på två pallkragar uppepå varann, med markduk eler liknande i.
Min kanin älskar havre.. så sätt några havrekorn som gror.
Sen skulle jag gå ut och gräva upp lite av de växter som du brukar plocka till kaninen och se vad som tar sig!
Eftersom du ska sätta till kaninen så tror jag att det är bäst att fråga i butiken... Har aldrig sett en sida om odling till kanin....

Kryddväxterna lär gå åt på två röda men är du beredd på det så :) Börja dock med att ge henne lite i taget om hon inte är van vid grönt, så hon inte blir dålig i magen.

Jag hade kryddväxter på balkongen förra året, tror vi fick ersätta de tre gånger eftersom de blev helt nerätna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka