Graviditetstest - testa tidigt.

A

anvandarnamn

Nån som använt det?
Man ska tydligen kunna använda det redan 6 till 15 dagar efter befruktning, dvs en vecka innan förväntad mens.

Jag testade för ca en vecka sen då jag skulle haft mens (köpte fel test) det var då negativt. Jag är nu en vecka sen.

Kan det vara så att testet svarade "fel"
Eller för att jag gjorde det "för sent" så funkar det inte?

Eller är det bara min mens som spökar?

Nån annan som prövat detta test?

Sv: Graviditetstest - testa tidigt.

Jag testade en vecka innan mens och fick positivt. Både med Testlagrets små stickor samt Clearblues digitala som visar antalet gångna veckor.
Men det där är förmodligen individuellt och kan bero på hur mycket/snabbt din kropp producerar hcg (hormonet som mäts). Eller så är du inte gravid, en vecka sen är inget ovanligt.

Testa igen. Är du en vecka sen nu så borde du få ett klart besked med ett test.

Sv: Graviditetstest - testa tidigt.

Jag provade rfsu´s "testa tidigt-test" och den visade negativt, fast man skulle kunna se en vecka innan beräknad mens... Sedan testade jag 5 dagar senare med en vanlig clearblue en dag innan beräknad mens och då blev det plus!! :love: Så visst kan de visa fel, det beror väl på hur snabbt hormonet har hunnit stiga... Man får vänta några dagar och testa igen... Fast det är långsamma dagar när man väntar på att få testa! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 897
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 983
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 693
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka