Gravid?????

raggarn

Trådstartare
Hej jag har ett problem..Jag har inte hafft någon mens..
Jag har trott att den ska komma nu i x antal dagar har hafft lite molande i magen men nej då...
det har gått 37 dagar från sissta mens...Jag gjorde ett test då det hadde gått 30 dagar men det visad inget!
Jag vet att jag har oregelbunden ägglossning men mensen har kommit på dag 28-30 ALLDRIG senare!!
Vet inte riktigt vad jag ska göra det känns ju som om mensen skall komma hela tiden molande värk i magen till och från,brännande kännsla i brösten och mår illa till och från.
Jag har ett barn sedan tidigare han testade jag + på när jag gått över mensen 2 -3 veckor. och bf stämde inte alls på honnom! de sa att det nog var för att min ägglossning var oregelbunden för han kom 2,5 v tidigt men var helt fullgången.
Hm..detta är såå...konstigt!
 
Sv: Gravid?????

Du är väl en låg hormonare? Arbetskamrats tjej plussade inte först 4 dagar efter beräknad mens.

Vad köpte du för test? De har ju olika känslighetsgränser, RFSU:s är väl det känsligaste på apoteket sen kan man köpa ännu känsligare på nätet, tror de testena heter "Stork hjälpen".
 
Sv: Gravid?????

Du är väl en låg hormonare? Arbetskamrats tjej plussade inte först 4 dagar efter beräknad mens.

Vad köpte du för test? De har ju olika känslighetsgränser, RFSU:s är väl det känsligaste på apoteket sen kan man köpa ännu känsligare på nätet, tror de testena heter "Stork hjälpen".

Mm..Jag hadde nog clear blue eller vad det heter..
 
Sv: Gravid?????

Clearblue reagerar vid 25 mIU/ml
Preg vid 50 mIU/ml
RFSU vid 20 mIU/ml
Storkhjälpen vid låg 20 mIU/ml

Antingen får du vänta eller så köp ett test från RFSU.
 
Sv: Gravid?????

Clearblue reagerar vid 25 mIU/ml
Preg vid 50 mIU/ml
RFSU vid 20 mIU/ml
Storkhjälpen vid låg 20 mIU/ml

Antingen får du vänta eller så köp ett test från RFSU.

Mmm...får köpa ett sådant då har ju inte hafft mens sedan 13 januari
 
Sv: Gravid?????

Clearblue reagerar vid 25 mIU/ml
Preg vid 50 mIU/ml
RFSU vid 20 mIU/ml
Storkhjälpen vid låg 20 mIU/ml

Antingen får du vänta eller så köp ett test från RFSU.

Hmm...de hadde inget från RFSU här....bara preg och clear blue!!
Gjorde ett preg men visa - fortfarande....Hur länge kan mensen holla upp utan att vara gravid?
Konstigt....
 
Sv: Gravid?????

Beror till viss del på yttre omständigheter. Stress/oro/nervositet kan förskjuta mensen (som nu t.ex. när du är nervös över att ev vara gravid), vissa P-piller kan helt ta bort mensen (mina minipiller gav/ger mig grymt oregenbunden mens, ibland bara 3 veckor emellan, ibland 2-3 månader).

PS: RFSU´s tester brukar finnas på ICA...
 
Sv: Gravid?????

Beror till viss del på yttre omständigheter. Stress/oro/nervositet kan förskjuta mensen (som nu t.ex. när du är nervös över att ev vara gravid), vissa P-piller kan helt ta bort mensen (mina minipiller gav/ger mig grymt oregenbunden mens, ibland bara 3 veckor emellan, ibland 2-3 månader).

PS: RFSU´s tester brukar finnas på ICA...
Oki...på ICA...konstigt...nä jag har inte varit nervös..det blir när det blir...Jag har inte ätit p-piller tål dem inte får mens helatiden av p-piller.
Det känns ju hela tiden som om mensen ska komma!!
Alla tecken är där det bränner i brösten.. molar till i magen det ända som inte känns är att jag brukar få grymt ont i ryggen.
Jag hadde inga tecken alls på pojken jag bara gjorde ett test för att mensen varit borta 3 v.
Det var inget ovanligt innan jag fick pojken då hadde jag mkt oregelbunden mens! men inte efter då har den kommit efter 28-30 dagar nu har det somsakt var gått 37 dagar
 
Sv: Gravid?????

Hej...jag kollade på testet igen var ett svagt sträck över det andra alltså ett + men ena sträcket som var lodrätt var tunnare och svagare
 
Sv: Gravid?????

Mitt test visades också svagt, så jag gjorde om det 2 dagar senare för skojs skull. Då blev det heltydligt.
 
Sv: Gravid?????

Ok...så Jag kollade nog testet förtidigt förut då kollade igen senare och då var det ett tunt ljust sträck får kolla igen försäkerhetsskull:bump:
 
Sv: Gravid?????

Oki...på ICA...konstigt...nä jag har inte varit nervös..det blir när det blir...Jag har inte ätit p-piller tål dem inte får mens helatiden av p-piller.
Det känns ju hela tiden som om mensen ska komma!!
Alla tecken är där det bränner i brösten.. molar till i magen det ända som inte känns är att jag brukar få grymt ont i ryggen.
Jag hadde inga tecken alls på pojken jag bara gjorde ett test för att mensen varit borta 3 v.
Det var inget ovanligt innan jag fick pojken då hadde jag mkt oregelbunden mens! men inte efter då har den kommit efter 28-30 dagar nu har det somsakt var gått 37 dagar

Hmm...jag kanske ska testa en gång till då... Fick min senaste mens på nyårsafton och har gjort ett test efter det, på dag 33 eller nåt sånt. Jag känner intenting alls och tror inte jag är gravid, bara oregelbunden cykel. Men jag testar ändå!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl...
Svar
9
· Visningar
1 775
Senast: ako
·
Kropp & Själ Hej. Jag skulle vilja prata med fler som lider av samma/liknande som jag. Sen 4 år sen slutade jag äta ppiller, jag och min man börjar...
Svar
12
· Visningar
1 671
Senast: sofiaspel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 095
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Snokat runt här i flera år utan att ha haft en användare innan men kände det var dags nu. Hur pass skengravid kan man bli egentligen...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp