Gravid :):)

P

pepziboy

Skriver under hemligt nick ifall jag skulle få missfall eller nåt..

Plussade häromdagen, jättestarkt plus fick jag :) Hade sista mens 7 december så idag går jag in i vecka 6 om man kollar på familjeliv..

Spiralen åkte ut för 4 månader sedan, de första månaderna tänkte jag mkt på ägglossning och sånt men förra månaden och denna har jga inte tänkt nånting och då tog det :):)

Så lycklig, hoppas bara att det går vägen och att jag inte får missfall. Min första graviditet..

Nåt särskilt man ska tänka på nu? Kan man rida och träna hästen som normalt eller ska man minska ner det?
 
Sv: Gravid :):)

Du ska leva precis som vanligt!

Undvika cigaretter, alkohol o vissa mediciner givetvis!

Men ingenting i den dagliga livsföringen påverkar ett ev. missfall!

Lycka till!:love:
 
Sv: Gravid :):)

börja ät folsyra tabletter det minskar risken för ryggmärgsbråck. sen kan du ringa MVC för en inskrivningstid!
 
Sv: Gravid :):)

Ahhh, jag tror att jag vet vem du är!:D

Zipp, zipp..dragkedjan till mun är härmed förseglad och låst!
 
Sv: Gravid :):)

Grattis! Vad spännande! Minns det lyckorus man levde i när vi precis plussat! :)
 
Sv: Gravid :):)

Du ska träna/motionera precis som vanligt. Det är bara bra! Jag skulle i alla fall blivit jätte deppig om jag slutade rida när jag var gravid och jag tror man återhämtar sig bättre efter förlossningen också om man håller igång, både för styrka och kondis.


GRATTIS och hoppas att allt går bra.
 
Sv: Gravid :):)

Grattis! :bump:

Som de andra har sagt, lev som vanligt.
(Undvik såklart alkohol, nikotin och vissa mediciner).

När jag hade plussat så slutade jag att hoppa med min häst, men det var enbart för att jag kände mig osäker just vid hoppningen och då tappade det ju ändå sin tjusning. Jag red min häst varje dag som vanligt fram till v 15 då jag var tvungen att sluta pågrundav foglossning.

Hoppas allt går bra!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 820
Senast: gulakatten
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 445
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 864
Senast: Unafraid
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 182
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp