Status
Stängd för vidare inlägg.
A

anni0301

Testade positivt igår!!
:bump: :bow: :banana: :bump: :bow: :banana: :bump: :bow: :banana:

Nu är det bara att hoppas att pyret vill stanna i mig. Är i vecka 4+0.

Meeen... hur gör man nu då?? Ringer man BM med det samma? Vad äta/inte äta / vad göra/inte göra?
Fanns det inte nån "livsmedelslista" nånstans?
 
Sv: Gravid!!!

Grattis!!! :banana:

Ring MVC Och säg att du tror att du är på tjocken å bokar dom en tid till dig.

Väl där kissar du lite och får ett positivt svar till :o)

Sedan går du hem med het helt biblotek med brochyrer om vad att göra och inte göra :o)
 
Sv: Gravid!!!

Grattis!!! :bump:
Du bör inte dricka alkohol eller röka.
Lev som vanligt och NJUT.

Du kan ringa BM nu om du vill eller så väntar du ett tag till, har för mig att inskrivning inte sker förren runt v.10-12, så det är ett tag kvar.
 
Sv: Gravid!!!

Grattis!


Som du redan läst; unvika att röka och dricka!

Sen skulle jag även undvika grönt thé, för det lästa jag var hämmande för celltillväxt och ökar risk för ryggmärgsbråck (fast antagligen om man häver i sig kopiösa mängder, men ändå), och ÄT folsyra om du inte redan gör det.

Lycka till!!!
 
Sv: Gravid!!!

Förresten, jag glömde; om du vill ha en lista på vad du bör/inte bör äta, gå in på livsmedelsverkets hemsida, de har bra info!
 
Sv: Gravid!!!

Tack för svaren! ringde BM redan nu, ska på inskrivning 12 juli :)

Grönt te - inga problem, dricker inte te över huvudtaget.

Alkohol å tobak - hur ska jag klara mig utan mina bästa vänner?!?! :angel:


Folsyra äter jag ej - kanske man ska börja med det??

Men NJUTER det gör jag iaf!! Ååå va härligt livet är nu!

Har kollat hemsidan - massor att komma ihåg! vilka produkter innehåller opastöriserad mjölk?? är det obehandlad mjölk? Va dum jag känner mig! :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
977
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 282
Senast: Madalitso
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 084
Senast: Anna-Bella
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp