Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Dressyrfantasten

Lite nyfiken, kan man vara gravid om man fått mens efter samlag?

:bump:
 
Sv: Gravid?

Man kan ha mens under hela graviditeten.
Min kompis hade mens under 7 månader. De två sista månaderna slapp hon dock.

Har du haft oskyddat samlag, bör du testa dig. Mens är aldrig en garanti
 
Sv: Gravid?

Men hur stor är chansen att vara gravid om:

Avbrutet samlag
Mens som vanligt
Inget illamående eller annat tecken
Det har gått ca 3.5-4 månader

Hur stor är chansen?
Syns det på magen? (dvs. SER man gravid ut)

[Är lite orolig, känner mig "gravid" känns som om magen är större men det är ju julmånad :p]
 
Sv: Gravid?

Chansen är minimal, men risken finns, för på vissa personer märks inte magen fören sent i graviditeten, och man behöver itne alls må illa.

Men om det är nästan 4 månader sedan, varför startar du tråden nu?
Varför testade du dig inte innan, om du va orolig, (om mensen inte skulle komma, eller om den inte kom)?
 
Sv: Gravid?

För att jag blev orolig NU. Och mensen kom som vanligt. :crazy:
 
Sv: Gravid?

Dressyrfantasten skrev:
Men hur stor är chansen att vara gravid om:

Avbrutet samlag
Mens som vanligt
Inget illamående eller annat tecken
Det har gått ca 3.5-4 månader

Hur stor är chansen?
Syns det på magen? (dvs. SER man gravid ut)

[Är lite orolig, känner mig "gravid" känns som om magen är större men det är ju julmånad :p]

Klar chansen/risken att du är gravid finns. Avbrutet samlag är absolut inte att rekommendera om man INTE vill bli gravid. Killarna läcker nämligen låååångt innan de får utlösning.

Precis som Cronis känner jag en tjej som hade mens även om hon var gravid. Hon hade faktiskt mens under hela graviditeten.

Inte alla mår illa. Jag mådde bara illa när jag kände vissa lukter, typ microvärmda rester.

Om det syns på magen efter 4 månader är oxå individuellt. Jag var i fjärde månaden innan jag berättade för min mamma att jag var gravid. Jag ringde för att bjuda in mamma o pappa på bröllop o då frågade hon på skoj om jag var gravid. Hon blev chockad när jag sa ja. Dagen innan hade vi nämligen varit på kalas hos min bror och hon hade inte sett något då.

Så om du är orolig tycker jag nog att du ska göra ett grav test. Kostar inte så mycket på apoteket.
 
Sv: Gravid?

Jag har också haft sån där noja, och det enklaste är att gå och köpa ett test på apoteket. Kostar inte ens en hundring och gör att man får snabbt svar.

En kompis upptäckte inte att hon var gravid förrän i vecka 20... mens som vanligt.
 
Sv: Gravid?

Risken finns alltid att man är gravid trots att mensen verkar normal osv.

En kompis upptäkte inte att hon var gravid förrens i femte månaden då hon tyckte att magen hade växt! Då hade hon haft normal mens hela tiden och inte mått illa heller!

Och om du nu skulle vara med barn så tycker jag du borde funderat över detta tidigare, för om det är ett "oönskat" barn så kan du ju inte ta bort det nu ändå!
 
Sv: Gravid?

förra veckan fick jag höra två personer som varit gravida trots mens.

den ena hade mens som vanligt, men kände sig trött. det visade sig att hon var gravid eftertyp två månader.

den andre var gravid i sjunde månaden när hon fick reda på att hon var gravid. hon hade ingen aning om det då hon hade mens som vanligt och inget kändes annorlunda, inget syntes heller. :eek:
 
Sv: Gravid?

man brukar inte se på magen förrän folk är i 5e månaden....

men nej jag tror chansen är minimal att du är gravid, men ta ett test och kolla :)
 
Sv: Gravid?

taccotad skrev:
den andre var gravid i sjunde månaden när hon fick reda på att hon var gravid. hon hade ingen aning om det då hon hade mens som vanligt och inget kändes annorlunda, inget syntes heller. :eek:

Det där tycker jag är rätt konstigt, en bekant fick åka in akut till sjukhuset p g a magsmärtor, och några timmar senare så ploppade det ut en bebis. Hon hade inte en aning om att hon var gravid, och det syntes inte på henne heller.

men rent logiskt.. borde man inte känna sparkar osv iaf? :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: gulakatten
·
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 017
Senast: Roheryn
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Idag kom Folkhälsomyndigheten med sina nya rekommendationer för skärmtid (finns här att läsa ) och nu är jag nyfiken på hur andra gör...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
6 726
Senast: Trollunge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp