Gravid+tamiflu

Mikan

Trådstartare
Har varit förkyld med ont i halsen och de senaste dagarna även hosta. Lite feber 38 eller strax däröver. Är gravid i v 10+6 och därför ringde jag 1177,som hänvisade mig till jourläkarcentralen.
Det tas inget särskilt prov för att kolla svininfluensa, men får tamiflu ändå. Läkaren säger att alla symtom stämmer och prov tas numera bara på de som blir inlagda.
Frågar särskilt om det är ok att äta T när man är gravid och får till svar att det är godkänt numera för gravida. Men på bipacksedeln står att man inte vet hur det påverkar.....
så vad gör jag??
Hade jag fått konstaterat nöff nöff så hade jag nog inte tvekat, men äta T för säkerhets skull när det inte är säkert på om det påverkar fostret känns inte bra. Får ringa BM imorgon...
 
Sv: Gravid+tamiflu

Är väl ganska mkt som det står i bipacksedeln att man inte vet hur det påverkar fostret?

Jag är en sån som knappt vågar äta alvedon när jag är gravid, så jag hade avvaktat och tempat ofta.
Jag trodde även de tog prov på alla som var högrisk. Så var de för en kompis brorsa som fick hög feber och har astma. Han fick åka in och ta prov.

Sen beror de väl på vad man har för normaltemp oxå. 38 och strax där över är knappt feber för mig t.ex.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 602
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 772
Senast: lewellyn
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 398
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 353
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp