Gravid =s graviditetstest..

C

caroline_star

Jag gjorde precis ett graviditetstest och det visades positivt :crazy: Hur stor chans är det att testet är fel? Jag har mått jätteilla de senaste dagarna och jag har inte kunnat äta det som jag brukar göra. Jag har alltid vart emot abort, och vill inte göra det, men det är så att jag lider utav anorxi och depression. Så nu går jag i funderingarna på om jag ska göra abort ändå. Jag vet att jag kommer att må ännu sämre, men jag är så rädd för att skada barnet med mitt mående. Vad tycker ni att jag ska göra i denne situation, det är en jättesvår fråga, men jag är desperat utav hjälp just nu. Känner mig så vilsen. Jag bor tillsammans med min underbara kille, o han vet inte riktigt hur han ska ställa sig till detta..

mvh carroo:confused::confused:
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Chansen/risken att det visar fel är obefintlig så du är gravid.

Barnet kanske kan få dig att må bättre?

Du får något att kämpa för menar jag!
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Som TinyWiny säger så visar det aldrig fel när det är positivt, men kan visa fel om det är negativt, så har du ett plus så är du gravid.

För att barnet ska få ett bra liv måste du få i dej rätt näring. Antar att du får hjälp för dina ätstörningar? Det är inte ett lätt beslut om abort eller inte, det är bara du som vet vad som är rätt för dej.
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Är det "bara" pga hur du mår som du funderar på abort? Varit ihop med killen länge?

Risken är inte obefintlig, men väldigt liten att den visar fel om det visar positivt. Dock kan mediciner och sjukdomar påverka resultatet. Skulle gå till läkare om jag var du och prata med någon.

Lycka till hur du än gör.
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Tack för svarren. Jag har vart tillsammans med killen i bara 10 mån. Vi har ett underbart förhållande. Det som har hänt med mitt mående är att saker som hände när jag var yngre har kommit ikapp mig och läkarn funderade på att jag skulle börja att äta antideppresiva medel. Men kan man äta sånt medans man är gravid. Jag går hos en psykolog men vi har inte pratat ngt än ang detta med anorexin. Jag e så rädd just nu över allt detta. :cry:
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

btw curly, hur har det gått med din bebisfabrik?
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Om man funderar på abort brukar man väl få komma till en kurator, för att få prata och förhoppningsvis bli lite klokare... nu har ju du redan en psykolog, men kan kanske vara skönt med någon annan också? Kuratorn kanske har mer vana av just abortfrågor?
Hoppas det reder ut sig för dig på bästa sätt.
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Ta kontakt med en barnmorska så ni får komma dit och prata och så få hjälp att få prata även med en kurator.

Mår barnet dåligt så märker du det, barnet går nämligen först och tar det som den behöver och resten får din kropp.

Läste i en gravidtidning om en mamma där gravidieten blev vändningen för hennes ätstörningar och nu var hon 3 barns mamma :)
Men att behålla bara för att bli frisk tycker jag är fel anledning, barnet trollas ju inte direkt bort sen utan det är med en resten av livet.


De typ 2-3 sista veckorna jag var gravid så åt jag mini-barn portioner för jag fick inte plats med mer och jag levde i princip på filmjölk med skivad banan. Och ut kom en riktig knubbis så inte mådde han dåligt av att jag inte kunde äta normalt.
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Jag har knappt kunna äta något alls under min graviditet, de är de senaste veckorna sedan hon fixerade sig och släpte magsäcken fri som jag har kunnat äta.
Mitt barn har varit lite litet, men ingen fara.

Jag har haft ätstörningar mest mot anorexi och min barnmoska var orolig att jag skulle åka dit igen när jag började gå upp i vikt.
Nu har jag gått upp väldigt lite men det hade nog ändå inte varit ett problem eftesom det är av en annan anledning man går upp.

Som det skrivits, ring en en barnmorska och var ärlig och berätta allt.

Lycka till med vilket val du än gör! *stor kram*
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Precis, man märker om barnet inte får i sig det den ska, eftersom den tar för sig först. Skulle det man äter inte täcka barnet och ens egna behov så märker man det.

Jag trodde min bebis skulle bli mega smal bara för jag bara åt fil med banan hela dagarna men det var en lite tjock bebis som kom ut så han hade det jätte bra där inne ;)
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

ahaa, så jag behöver inte vara dödsrädd över min anorexia då.. Men om ens kille känner att han inte e redo för att behålla barnet, vad hade ni gjort i det fallet. Jag känner lite panik över tanken att ha barn, men jag känner mig riktig hemsk när jag tänker på abort. Jag har min häst som är skadad nu och jag vet inte hur hennes framtid ser ut. Det känns lite som om att jag får välja mellan, antingen hösten eller ett barn. jag kan inte få båda delarna. O nu när killen är lite nojig över detta, han vill ha barn men han känner att just nu så e det inte rätt.. inte med mitt mående heller.. åå, känner mig bara förtvivlad just nu...

mvh carroo
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

jag mådde inte alls bra psykiskt förut. när jag vart gravid vart det ännu värre ett tag. sen blev det bättre. Nu är min dotter 5 månader och jag mår faktiskt rätt bra psykiskt...
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Absolut inte, men jag tror inte det är sådär jätte hälsosamt, man säger ju bla att ammande inte ska banta för att kroppen släpper ifrån sig gifter då, men hur det är med anorexi vet jag inte.

Min sambo var också himla osäker när jag plussade, han åkte till sin mamma direkt och satt där i flera timmar och pratade och det var först efter besöket hos barnmorskan (inskrivningen) han kände sig säker och sen har han vuxit i sin "jag ska bli pappa"-roll för varje dag som gick, inte så mkt i början men efter UL och när han kunde känna sparkarna.


Prata med din sambo, boka in ett besök på en MVC imorgon och berätta hur det ligger till (det du skrivit här) på min MVC har barnmorskorna mkt kontakt med olika läkare, dietister m.m
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Hehe, jo tackar som frågar!;) Försöker så gott det går. Just nu fattar jag ingenting. För efter snart ett år med regelbunden mens har den uteblivit nu i 9 dagar, så i slutet på veckan går jag och kollar läget. Två minustest hittills.
 
Sv: Gravid =s graviditetstest..

Känner du att det inte är rätt tidpunkt i livet att skaffa barn så tycker jag du ska göra abort och ta hand om dina egna problem innan du ska ta hand om ett barn. Jag gjorde abort för några veckor sedan och det var inte särskilt svårt, det är klart att det var lite sorgligt men jag fattade knappt att jag var gravid innan det skulle tas bort så jag hann ju inte "knyta an" till det.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
Relationer Sambon har kraschat mentalt. Igen. Hela hens vuxna liv har varit fyllt av depression, ångest, panikångest och utbrändhet. Vilket började...
2
Svar
31
· Visningar
3 866
Senast: fejko
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 613
Senast: Trissa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp