Gravid och totalt hysterisk!

H

hysterisk01

Hej alla bukefalister!

Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla fick många bra svar och goda råd. Men nu valde jag att skapa mej ett nytt användarnamn, fast jag tror eg inte att ngn skulle känna igen mej. Men men, så här ligger det till:::

Tog ett graviditetstest i onsdags, vilket visade att jag nu är gravid. Jag blev lycklig, chockad, ledsen, ja allt på en gång.
Detta var absolut inte planerat, men både jag och sambon ser detta som enbart possitivt.

Nu till det värsta......Och jag hoppas ni hänger med i allt jag skriver nu.
Ägglossningen borde ha skett ungefär tisdagen 3 augusti, men eftersom jag i regel får min mens 2 - 3 dagar innan beräknat så är det ju svårt att veta exakt när ägglossningen sker.
Sex hade vi Lördagen 31/7, och torsdagen 5/8 så eftersom jag inte exakt vet ägglossning så vet jag jue inte vilken av gångerna som det skedde.

Det jag nu mår så otroligt dåligt över, det är att Lördagen 7/8 så drack jag. Inte hysteriskt mkt, men 4-5 cider vart det, och berusad var jag.
Jag känner mej som en usel människa. Den största, mest oansvariga skit på denna jord!!!!:cry: Och till saken hör, jag dricker aldrig, i stort sett bara ngn enstaka gång per år. Vad har jag nu gjort? Har jag skadat mitt blivande barn??? Vet inte hur jag ska klara detta, känner mej som sagt så otroligt usel!!!!
Vi hade inte planerat att skaffa barn, men herregud, jag är en vuxen människa, jag vet ju hur barn blir till för guds skull!!!!! Varför skulle jag först ha sex, och sen helgen efter dricka cider,,,,,,,,,herregud.....Jag vet inte vad jag vill med denna tråd.....Kanske bara höra lite vad ni känner, vet och tycker??

Jag ska tillägga att sedan, tisdagen 10/8 hade jag ont i magen, bara på en punkt....jätte svårt att beskriva, höll på hela em och natten. Vad var det? Hur många dygn kan det ta innan det lilla fäster i livmoder....eller hur jag nu ska säga....för jag vet inte ens vad jag frågar, eller är ute efter för ngt svar....

Tack på förhand......

Sv: Gravid och totalt hysterisk!

Jag ska tillägga att sedan, tisdagen 10/8 hade jag ont i magen, bara på en punkt....jätte svårt att beskriva, höll på hela em och natten. Vad var det? Hur många dygn kan det ta innan det lilla fäster i livmoder....eller hur jag nu ska säga....för jag vet inte ens vad jag frågar, eller är ute efter för ngt svar....

Tack på förhand......

Men lugna sig lite. Varenda kvinna som blivit gravid oplanerat har säkert vid något tillfälle druckit alkohol - det är inte en katastrof, varken tidigt eller senare i graviditeten! Och de första 14 dagarna kan du göra i praktiken vad som helst, fostret är självförsörjande.

Hur kan så många människor bli fullständigt "out of their minds" så snart de får veta att de är gravida? :(

"Vissa av äggets celler (de så kallade trofoblasterna) växer under den tredje fosterveckan (4-5 graviditetsveckan) in i livmoderslemhinnan. Cellerna "slår rot" där genom att växa in i blodkärl som bär syrerikt blod - de så kallade spiralartärerna."
http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=12963&del=2

Innan dess så har alltså fostret fått sin näring ifrån gulkroppen och inte haft någon koppling till modern.

www.growingpeople.se är förresten en väldigt bra sida för den information du kommer att söka framöver.

Tack tack :)

Så skönt att få lite tips. Verkar vara en himla bra sida det där =)

Tack igen!!!!

Senast ändrad av en moderator:

Tack för ditt svar :)
Har googlat runt, läst en massa, och fått era svar. Känner mej lugnare. Insett att jag inte är den första i världen att ha druckit innan jag visste om graviditeten.
Haha, oh ja, jag kan bara prata för mej själv, men i vanliga fall så är jag lugnet själv, tar allt som det kommer, men dagen jag plussade då lixom försvan det där lugnet, så jag förstår hur du menar. Ska försöka lugna ner mej och bli mitt vanliga jag igen, fast jag är gravid :)

18 år bara?!?!? Jag tror att du känner dig skyldig vad som än händer tills man vänder sig i graven ;)
Och jag känner inte någon som har en tonäring som klarar sig själv vid 18 års ålder... Jag vet att det finns andra som behöver av olika orsaker men dom känner inte jag...

TS! Grattis till ditt + på stickan!

Men hjalp, lugn och fin :D

Jag har en vaninna som inte fattade att hon var gravid forran dagarna fore jul. Da var hon i v.7-8, och hade varit ute 2-3ggr VARJE vecka pa diverse julfester och jobbdrinkar och blivit full ett antal ganger. Rokt hade hon gjort ocksa. Slutade med bada sa fort hon fick veta att hon var gravid. Barnet foddes tva dagar efter beraknat datum och ar hur frisk och normal som helst.

...och jag upptäckte det strax efter nyår:)

Det viktigaste är ju att du nu inte dricker dig asplakat.

Skönt det måste vara :) Jag misstänker att jag blir en riktig hönsmamma.... ;)

Jag känner skuld, men bara när jag faktiskt gjort något fel som fått en negativ konsekvens, och jag vet att det ÄR mitt fel. Inte i förebyggande syfte eller som resultat av gissningar. Av någon anledning är de flesta oerhört mycket mer orättvisa i sin kritik av sig själva än av andra.

Ja du verkar verkligen hysterisk! Sansa dig människa & ta 20 djupa andetag :laugh: Som många skriver så är det många som druckit innan dom fått reda på om dom varit gravida.

Och sen att du får ångest, orka tynga ner dig själv på det där viset!

Det kommer gå bra ska du se :D

Jag hinner förhoppningsvis lära mig på vägen- för denna kärlek jag känner till Ebba är nästintill lte sjuk... hihihi
Jag trodde verkligen inte att det var en sån skillnad :)Men ännu så länge har jag inget negativt att tillföra ;)

Och TS- du har verkligen inte gjort ngt du behöver känna skuld för. Jag passar på att önska en "trevlig resa".

Senast ändrad:

Till alla :

Jag tackar för alla era svar. Min oro över mitt cider-drickande verkar ha varit i ""onödan"", eller så gjorde det sitt. I morse gick jag på toa och blödde, mkt. Så......röd-gråten och alldeles slut sitter jag här nu och tänker att jag ska ta det lugnt och ta nya tag. Hade jag inte gjort testet så hade jag idag bara trott att mensen var 2-3 dagar försenad.

När jag var så otroligt kort in i graviditeten, behöver jag kollas upp?? Bör jag ringa på måndag och se till att de kollar mej........? Kanske dum fråga, men svårt att tänka klart. Sitter nästan och ångrar att jag testade mej, för då hade jag sluppit veta.......Men men, som sagt, vara stark och ta nya tag.

När jag ringde efter mitt missfall i vecka 6 så fick jag inte komma in såvida jag inte hade ont väldigt ont vilket jag inte hade (vanlig mensvärk) tror inte du behöver fara in men ring och prata med dem så slipper du fundera. Helt övertygad om att ditt ciderdrickande INTE har med ditt missfall att göra tyvärr är det så att väldigt många missfall sker innan många ens vet att de är gravida (innan vecka 4) tror jag läst någon siffra på uppemot 25%... Om det inte gick att testa så tidigt så hade man som sagt var inte vetat det förr missades dessa mf.

Förstår att du är ledsen även om det är kort hinner man ju bygga upp en hel värld av hur det ska bli :(

Många kramar från Javan

Är inte säkert att det är missfall. Jag har haft mensliknande blödningar båda graviditeterna. Andra gången trodde jag att det var missfall, skulle åka med föl på visning och hade ont i magen och blödde. På måndagen åkte jag till gyn och kollade, inget missfall, fostret var där det skulle! Beställ ett tidigt ultraljud om du är osäker.

Tack för ditt svar.
Nej jag har inte speciellt ont, eller ont det har jag ju, men svårt att "säga" hur ont. Inte värre än mens-värk, men jag brukar vara sängliggande nästintill på första mens-dagen.......Jag är ju inte sängliggande nu, så lika ont gör det nog inte. Men tar alvedon med jämna mellanrum.
Jisses, det är verkligen inte lätt att få tag i gyn eller ngn på barnmorskemottagningen så man kan rådfråga. Telefontider hit och dit, och fortfarande mindre personal pga semester-tider.
Jag vet inte, det kanske är fel av mej, men att åka till sjukhuset i grann-staden känns inte som om att det behövs eftersom jag står och går och det är värst psykiskt.
Det jag är ute efter här sen är ju att jag skulle vilja att de kollar så allt står rätt till nu när detta är över.

Var inte säker jag heller först, men har nu blött ganska rejält, eller som en vanlig, ganska riklig mens sedan i lördags fm.
När jag började misstänka graviditet var pga att brösten ömmade otroligt mkt. Är ortfarande öm, men det ger sej mer och mer.
Ska ringa imorgon och rådfråga, och höra om de vill att jag åker in. Graviditets-hormonerna sitter väll i ett tag? Funderar på hur länge, och beroende på vad de säger när jag ringer, så ska jag fråga om när man kan ta ett nytt test och hormonerna är borta, om de nu inte tycker att jag behöver komma in.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 768
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ jag har efter 9 års uppehåll från allt vad preventivmedel heter nu blivit övertalad av barnmorskan att börja käka mellanpiller (som de...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
15 944
Senast: Soffan74
·
Äldre Hej alla kloka! Som rubriken säger så har jag en syster som tar mycket energi av mig och jag vet inte hur jag ska göra för att sätta...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 331
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar