Sv: gravid och hästägare...
Tycker att han låter kontrollerande och svartsjuk. Se upp.
Allvarligt, det är inte sunt med en man som försöker "låsa" fast dig på det här sättet. Och ska ni bo i samma hushåll och leva på olika sätt då?
Hur fungerar det tex med mat osv, i slutet av månaden när han äter en god oxfilé så får du sitta och knapra nudlar för att dina pengar börjar närma sig slutet..?
Bor man tillsammans, väljer man att leva tillsammans så väljer man väl just det, tillsammans, för som det låter så skulle du ju som sagt ha det bättre själv, närmare häst och jobb och vänner!!
Nu har jag och gubben relativt lika löner, han har lite mer än mig, men det är inte mycket.
Vi har ett "matkonto" och sedan varsina konton "hobbykonton" som vi sa förr.
I dagsläget finns "hobbykontona" bara kvar för att vi vant oss vid det.. :smirk: jag köper ju allt till mina hästar för mina "hobbypengar" men eftersom mina pengar även går till mat, kläder, räkningar osv osv (lika som min mans) så kan det ju ta slut på ett konto... då får vi ju helt enkelt se till att "ge" varandra pengar, min man kan lika gärna betala hästmat osv som jag. Det är ju våra pengar och inte mina och hans!!
Tycker att det skulle vara extremt svårt att inte ha gemensamma pengar när man har barn tillsammas.
HUr skulle man annars göra när barnen behöver kläder? Vem köper dom? Eller får barnen egna konton som man tar för när man köper minsta lilla sak till dom?
När man köper tex vinterkläder, köper ena partnern jackan och den andra byxorna då?