gravid o sola solarium?

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kristin80

Är det farligt att sola solarium när man är gravid? Brukar alltid göra det såhär på våren för att slippa bränna mig när det är dax för riktiga solen. :confused:

Sv: gravid o sola solarium?

För din del är det väl inte "farligare" än i vanliga fall. Däremot har man ju lite hormonförändringar, så det kan bli vita fläckar och sånt i skinnet. Vad jag har hört så är det ur bebbens synpunkt illa om det blir för varmt (men det gäller ju vanliga solandet också) och att det kan bli ett väldigt starkt ljus för de små ögonen.

Det är farligt att sola solarium även när du inte är gravid..

Solarium ger inte skydd mot solens brännande strålar.

Använd solkräm i stället.... Eller täckande kläder. Om det nu verkligen är så att du är rädd för att bränna dig av solen.

Det som fick mig att tänka om var det att det kan vara skadligt för bebben.... Skulle aldrig riskera nåt....

kram o tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 014
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar