Gravid o sängliggande. Hästar ?

Krati

Trådstartare
Hej!
Jag är gravid i v 10 och mår pyton. Låg inne på sjukhuset fyra dagar förra veckan och fick dropp då jag hade både närings- och vätskebrist.
Jag mår mest dåligt över att jag inte kan ta hand om mina hästar. Har eget stall, men kan inte komma utanför dörren. Har alltså ingen som helst ork, men får iaf i mig lite mat o dricka. Min sambo är guld värd, han mockar, matar, släpper in och ut så jag är sååå tacksam.
Men jag har sån ångest att jag inte kan vara där och borsta dom ens.
Snälla säg att fler varit med om detta och att det BLIR BÄTTRE?!
Jag saknar mina hästar sååå.

Jag hade det så ungefär. Var inne en sväng på sjukhuset runt v 14. Efter det blev det lite bättre så då orkade jag borsta och rida ibland. Nu mådde jag dåligt under nästan hela graviditeten så jag kanske är ett dåligt exempel. Men riktigt så illa att jag inte klarade av att greja med hästarna var det inte hela tiden utan det blev bättre :)

Hoppas du börjar må bättre snart!

Jag vet något annat fall där det blev bättre efter en och annan tur på sjukhuset. Avvakta lite och se vad som händer. Om det inte blir bättre så kanske du kan få in en hjälp som vill pyssla mer med dem?

Det är klart att det blir bättre. Ja, det finns de som har en helvetesgraviditet när det kommer till illamående (jag var en av dem) men de flesta har det ändå inte och även OM man har det så är ju faktiskt graviditeten något ändligt. This too shall pass!

Håller med @deathslyna, avvakta lite. Även om det inte stämde på mig så säger de ju rätt ofta att illamåendet avtar efter v12.

Fram till vecka 14 var jättejobbigt med båda mina graviditeter. Jag sov, grät och kräktes i princip, så kändes det. Men sedan blev det bättre. Jag fick i och för sig foglossningen från helvetet båda gångerna men vad som helst är bättre än det eviga illamåendet. Så härda ut några veckor till så ska du se att det blir bättre. Hästarna klarar sig ju bra vad det låter som om sambon ställer upp och sköter det viktigaste. Se det som en vintervila för hästarna så kan du sätta igång dem om nån månad och förhoppningsvis må så bra att du kan njuta av att rida hela våren när det är lite roligare ridväder än snöstorm.

Fram till vecka 14 var jättejobbigt med båda mina graviditeter. Jag sov, grät och kräktes i princip, så kändes det. Men sedan blev det bättre. Jag fick i och för sig foglossningen från helvetet båda gångerna men vad som helst är bättre än det eviga illamåendet. Så härda ut några veckor till så ska du se att det blir bättre. Hästarna klarar sig ju bra vad det låter som om sambon ställer upp och sköter det viktigaste. Se det som en vintervila för hästarna så kan du sätta igång dem om nån månad och förhoppningsvis må så bra att du kan njuta av att rida hela våren när det är lite roligare ridväder än snöstorm.

Tack för era svar! Känns brA att veta att man inte är ensam om det. Får hålla tummar o tår att det släpper snart.. Är så frustrerande att bara efter en dusch är man helt slut och får andas sig igenom illamåendet för att inte kräkas upp det man kämpat för att få i sig. :arghh:

Hej!
Jag är gravid i v 10 och mår pyton. Låg inne på sjukhuset fyra dagar förra veckan och fick dropp då jag hade både närings- och vätskebrist.
Jag mår mest dåligt över att jag inte kan ta hand om mina hästar. Har eget stall, men kan inte komma utanför dörren. Har alltså ingen som helst ork, men får iaf i mig lite mat o dricka. Min sambo är guld värd, han mockar, matar, släpper in och ut så jag är sååå tacksam.
Men jag har sån ångest att jag inte kan vara där och borsta dom ens.
Snälla säg att fler varit med om detta och att det BLIR BÄTTRE?!
Jag saknar mina hästar sååå.

Åh känner igen mig. Vi har hästarna på gården och har varit sgs utanför hästskötandet sen v. 6. Är i v 15 nu och nuu känns det som livet återvänder. Jag har inte ens spytt utan bara extremt illamående och magkramper. Sen några v tillbaka har jag en disk som bråkar och trycker på en nerv så att jag i perioder haft svårt att gå.

Var glad att du som jag har en förstående och hjälpsamt man! Det är ju inte för evigt!

Skulle ni ha möjlighet att låta hästarna stå på lösdrift under en period? Vi låg ju inne en månad efter förlossningen ( prematura tvillingar) och det är klart lättare att ordna hästvakt ju effektivare hästarna kan skötas. Hoppas du snart mår bättre!

När det är dags för förlossning så kommer dom förhoppningsvis fortf gå på bete (bf 5/9) o i vår o sommar ska vi bygga vindskydd så dom kan stå ute lite längre under hösten, så det känns bra.
Nu har jag börjat kunna äta så smått, om än väääldigt begränsat intag... o bara kallt. Är dock fortf trött och är jag uppe o går för mycket så svartnar det för ögonen, så jag tar det väldigt lugnt. Igår fick jag iaf kommit upp o borstat mina älsklingar. Kändes väldigt skönt!!

Mima går på lösdrift och kommer i sommar få vattenkar med flottör som fungerar även vintertid, vilket gör att de klarar sig bra med bara tillsyn.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, sitter fast i en mycket jobbig situation! Jag är nu gravid i v 20 , allt var planerat och jag är super glad över detta:D.. Nu...
2
Svar
35
· Visningar
4 487
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 952
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 052
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V